Rejestracja on-line





Dotyczy: Przetargu nieograniczonego nr 3/2023 ogłoszonego przez Szpital Powiatowy w Pyrzycach na dostawę: „implantów, elektrod, osprzęt do diatermii, siatki przepuklinowe”.

Pyrzyce, dnia 20.02.2023 r.

Dotyczy: Przetargu nieograniczonego nr 3/2023 ogłoszonego przez Szpital Powiatowy w Pyrzycach na dostawę: „implantów, elektrod, osprzęt do diatermii, siatki przepuklinowe”.

Szpital Powiatowy w Pyrzycach informuje, że wpłynęły zapytania ze strony Wykonawców dotyczące ww postępowania. W związku z powyższym udzielamy następujących odpowiedzi:

  1. Wykonawca zwraca się z prośbą o wyjaśnienie czy Zamawiający wyrazi zgodę na dostarczanie przez Wykonawcę faktur w formie ustrukturyzowanej faktury elektronicznej za pośrednictwem PEF zgodnie z przepisami z dnia 9 listopada 2018 r. o elektronicznym fakturowaniu w zamówieniach publicznych, koncesjach na roboty budowlane lub usługi oraz partnerstwie publiczno-prywatnym?

Odpowiedź- TAK.

Tym samym prosimy o wyjaśnienie czy Zamawiający akceptuje, że Wykonawca będzie przekazywał faktury VAT jedynie za pośrednictwem Platformy Elektronicznego Fakturowania, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 9 listopada 2018 r. o elektronicznym fakturowaniu w zamówieniach publicznych, koncesjach na roboty budowlane lub usługi oraz partnerstwie publiczno-prywatnym bez konieczności dostarczania faktur wraz z dostawą?

Odpowiedź- TAK.

Powyższy postulat jest zgodny z art. 4 ust. 1 wspomnianej powyżej ustawy, na jego podstawie Zamawiający jest obowiązany do odbierania od Wykonawcy ustrukturyzowanych faktur elektronicznych przesłanych za pośrednictwem platformy.

  1. Wykonawca zwraca się z prośbą o wyjaśnienie czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę brzmienia § 6 Załącznika do SWZ pt. „Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego” poprzez dodanie ust. 5 o treści:

5. Łączna maksymalna wysokość kar umownych nie może przekroczyć 20% wartości netto umowy.”

Zgodnie z art. 436 pkt 3) PZP umowa zawiera postanowienia określające w szczególności łączną maksymalną wysokość kar umownych, których mogą dochodzić strony.

Odpowiedź- TAK.

  1. Zgodnie z art. 439 ust. 1 PZP umowa, której przedmiotem są dostawy, zawarta na okres dłuższy niż 6 miesięcy, powinna zawierać postanowienia dotyczące zasad wprowadzania zmian wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy w przypadku zmiany ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia.

Załącznika do SWZ pt. „Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego”, który stanowi projekt umowy nie zawiera postanowienia określającego zasady wprowadzania takich zmian, co stanowi naruszenie przepisów PZP.

Z uwagi na powyższe Wykonawca zwraca się z prośbą o wyjaśnienie czy Zamawiający wyraża zgodę, by w § 9 Załącznika do SWZ pt. „Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego” dodać ust. 3 o następującym brzmieniu:

3. Strony dopuszczają zmianę wynagrodzenia należnego Wykonawcy w przypadku zmiany cen materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia na następujących zasadach:

  1. zmiany wynagrodzenia mogą polegać na podwyższeniu lub obniżeniu cen umownych w oparciu o półroczny wskaźnik wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych ogłaszany w komunikacie przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego („waloryzacja”);

Odpowiedź- TAK.

  1. zmiany mogą być wprowadzone na wniosek Strony, w drodze aneksu, nie wcześniej niż po upływie pół roku od dnia zawarcia umowy;

Odpowiedź- TAK.

  1. każda ze Stron będzie uprawniona do żądania zmiany wynagrodzenia w przypadku, gdy wskaźnik wskazany w pkt. a) za półrocze poprzedzające dzień złożenia wniosku jest wyższy o 5 % od górnej granicy lub niższy o 5 % od dolnej granicy odchyleń od celu inflacyjnego, o którym mowa w założeniach polityki pieniężnej na rok, w którym została zawarta umowa (przy pierwszej waloryzacji) lub (przy kolejnych waloryzacjach) na rok, w którym nastąpiła ostatnia waloryzacja;

Odpowiedź- NIE.

  1. w celu dokonania zmiany wynagrodzenia na podstawie niniejszego ustępu Strony przystąpią do negocjacji na podstawie pisemnego wniosku jednej ze Stron, składanego nie częściej niż za okresy półroczne;

Odpowiedź- TAK.

  1. każdorazowe podwyższenie cen umownych na podstawie niniejszego ustępu nie może przekroczyć łącznej wartości wskaźnika GUS, o którym mowa w pkt. a), za okresy półroczne poprzedzające dzień złożenia wniosku, a przypadku kolejnych wniosków – za okresy półroczne poprzedzające dzień złożenia wniosku, a nie objęte poprzednim wnioskiem, o ile wniosek ten został uwzględniony;

Odpowiedź- TAK.

  1. suma zmian wynagrodzenia Wykonawcy wprowadzonych w trakcie obowiązywania umowy na podstawie niniejszego ustępu nie może przekroczyć 20 % wysokości wynagrodzenia netto Wykonawcy określonego na dzień zawarcia umowy.”

Odpowiedź- TAK.

  1. Wykonawca zwraca się z prośbą o wyjaśnienie czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę brzmienia § 9 Załącznika do SWZ pt. „Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego” poprzez dodanie ust. 4 o treści:

4. W przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług lub podatku akcyzowego w trakcie realizacji umowy Zamawiający wyraża zgodę na zmianę ceny brutto towaru.

Powyższy postulat zgody jest z art. 436 pkt 4) ppkt b) tiret pierwszy PZP, zgodnie z którym umowa zawierana na okres dłuższy niż 12 miesięcy zawiera postanowienia określające zasady wprowadzania zmian wysokości wynagrodzenia w przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego.

Odpowiedź- NIE.