Dotyczy: Przetargu nieograniczonego nr 3/2023 ogłoszonego przez Szpital Powiatowy w Pyrzycach na dostawę: „implantów, elektrod, osprzęt do diatermii, siatki przepuklinowe”.
Pyrzyce, dnia 20.02.2023 r.
Dotyczy: Przetargu nieograniczonego nr 3/2023 ogłoszonego przez Szpital Powiatowy w Pyrzycach na dostawę: „implantów, elektrod, osprzęt do diatermii, siatki przepuklinowe”.
Szpital Powiatowy w Pyrzycach informuje, że wpłynęły zapytania ze strony Wykonawców dotyczące ww postępowania. W związku z powyższym udzielamy następujących odpowiedzi:
-
Wykonawca zwraca się z prośbą o wyjaśnienie czy Zamawiający wyrazi zgodę na dostarczanie przez Wykonawcę faktur w formie ustrukturyzowanej faktury elektronicznej za pośrednictwem PEF zgodnie z przepisami z dnia 9 listopada 2018 r. o elektronicznym fakturowaniu w zamówieniach publicznych, koncesjach na roboty budowlane lub usługi oraz partnerstwie publiczno-prywatnym?
Odpowiedź- TAK.
Tym samym prosimy o wyjaśnienie czy Zamawiający akceptuje, że Wykonawca będzie przekazywał faktury VAT jedynie za pośrednictwem Platformy Elektronicznego Fakturowania, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 9 listopada 2018 r. o elektronicznym fakturowaniu w zamówieniach publicznych, koncesjach na roboty budowlane lub usługi oraz partnerstwie publiczno-prywatnym bez konieczności dostarczania faktur wraz z dostawą?
Odpowiedź- TAK.
Powyższy postulat jest zgodny z art. 4 ust. 1 wspomnianej powyżej ustawy, na jego podstawie Zamawiający jest obowiązany do odbierania od Wykonawcy ustrukturyzowanych faktur elektronicznych przesłanych za pośrednictwem platformy.
-
Wykonawca zwraca się z prośbą o wyjaśnienie czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę brzmienia § 6 Załącznika do SWZ pt. „Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego” poprzez dodanie ust. 5 o treści:
„5. Łączna maksymalna wysokość kar umownych nie może przekroczyć 20% wartości netto umowy.”
Zgodnie z art. 436 pkt 3) PZP umowa zawiera postanowienia określające w szczególności łączną maksymalną wysokość kar umownych, których mogą dochodzić strony.
Odpowiedź- TAK.
-
Zgodnie z art. 439 ust. 1 PZP umowa, której przedmiotem są dostawy, zawarta na okres dłuższy niż 6 miesięcy, powinna zawierać postanowienia dotyczące zasad wprowadzania zmian wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy w przypadku zmiany ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia.
Załącznika do SWZ pt. „Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego”, który stanowi projekt umowy nie zawiera postanowienia określającego zasady wprowadzania takich zmian, co stanowi naruszenie przepisów PZP.
Z uwagi na powyższe Wykonawca zwraca się z prośbą o wyjaśnienie czy Zamawiający wyraża zgodę, by w § 9 Załącznika do SWZ pt. „Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego” dodać ust. 3 o następującym brzmieniu:
„3. Strony dopuszczają zmianę wynagrodzenia należnego Wykonawcy w przypadku zmiany cen materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia na następujących zasadach:
-
zmiany wynagrodzenia mogą polegać na podwyższeniu lub obniżeniu cen umownych w oparciu o półroczny wskaźnik wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych ogłaszany w komunikacie przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego („waloryzacja”);
Odpowiedź- TAK.
-
zmiany mogą być wprowadzone na wniosek Strony, w drodze aneksu, nie wcześniej niż po upływie pół roku od dnia zawarcia umowy;
Odpowiedź- TAK.
-
każda ze Stron będzie uprawniona do żądania zmiany wynagrodzenia w przypadku, gdy wskaźnik wskazany w pkt. a) za półrocze poprzedzające dzień złożenia wniosku jest wyższy o 5 % od górnej granicy lub niższy o 5 % od dolnej granicy odchyleń od celu inflacyjnego, o którym mowa w założeniach polityki pieniężnej na rok, w którym została zawarta umowa (przy pierwszej waloryzacji) lub (przy kolejnych waloryzacjach) na rok, w którym nastąpiła ostatnia waloryzacja;
Odpowiedź- NIE.
-
w celu dokonania zmiany wynagrodzenia na podstawie niniejszego ustępu Strony przystąpią do negocjacji na podstawie pisemnego wniosku jednej ze Stron, składanego nie częściej niż za okresy półroczne;
Odpowiedź- TAK.
-
każdorazowe podwyższenie cen umownych na podstawie niniejszego ustępu nie może przekroczyć łącznej wartości wskaźnika GUS, o którym mowa w pkt. a), za okresy półroczne poprzedzające dzień złożenia wniosku, a przypadku kolejnych wniosków – za okresy półroczne poprzedzające dzień złożenia wniosku, a nie objęte poprzednim wnioskiem, o ile wniosek ten został uwzględniony;
Odpowiedź- TAK.
-
suma zmian wynagrodzenia Wykonawcy wprowadzonych w trakcie obowiązywania umowy na podstawie niniejszego ustępu nie może przekroczyć 20 % wysokości wynagrodzenia netto Wykonawcy określonego na dzień zawarcia umowy.”
Odpowiedź- TAK.
-
Wykonawca zwraca się z prośbą o wyjaśnienie czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę brzmienia § 9 Załącznika do SWZ pt. „Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego” poprzez dodanie ust. 4 o treści:
„4. W przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług lub podatku akcyzowego w trakcie realizacji umowy Zamawiający wyraża zgodę na zmianę ceny brutto towaru.”
Powyższy postulat zgody jest z art. 436 pkt 4) ppkt b) tiret pierwszy PZP, zgodnie z którym umowa zawierana na okres dłuższy niż 12 miesięcy zawiera postanowienia określające zasady wprowadzania zmian wysokości wynagrodzenia w przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego.
Odpowiedź- NIE.