Pytania i odpowiedzi do przetargu nr 4/2011
Szpital Powiatowy z siedzibą w Pyrzycach informuje, że wpłynęły zapytania ze strony Wykonawców dotyczące ww postępowania. W związku z powyższym udzielamy następujących odpowiedzi:
1. pkt. 73 tabeli (Załącznika nr 5), pkt. 2 tabeli „Warunki gwarancji i serwisu” (załącznik nr 6)
Prosimy o skorygowanie rozbieżności i uwzględnienie zapisu z pkt. 73 Załącznika nr 5, tj. „czas reakcji serwisu do 48h w dni robocze” również w Warunkach Gwarancji i Serwisu (tj. w Załączniku nr 6).
Odpowiedź-czas reakcji serwisu do 48h w dni robocze.
2. Pkt. 5 Załącznika nr 1 (Oferta), projekt umowy § 3 ust. 2
Prosimy o doprecyzowanie zapisów dotyczących płatności i uwzględnienie ich w umowie wg poniższego harmonogramu:
I rata – do 30 dni od daty dostarczenia sprzętu i wykonania osłon, o których mowa w § 1 ust. 2, potwierdzonym protokołem zdawczo – odbiorczym,
II rata – do 60 dni od daty dostarczenia sprzętu i wykonania osłon, o których mowa w § 1 ust. 2, potwierdzonym protokołem zdawczo – odbiorczym,
III rata – do 90 dni od daty dostarczenia sprzętu i wykonania osłon, o których mowa w § 1 ust. 2, potwierdzonym protokołem zdawczo – odbiorczym,
IV rata – do 120 dni od daty dostarczenia sprzętu i wykonania osłon, o których mowa w § 1 ust. 2, potwierdzonym protokołem zdawczo – odbiorczym,
V rata – do 150 dni od daty dostarczenia sprzętu i wykonania osłon, o których mowa w § 1 ust. 2, potwierdzonym protokołem zdawczo – odbiorczym,
VI rata – ¬ do 180 dni od daty dostarczenia sprzętu i wykonania osłon, o których mowa w § 1 ust. 2, potwierdzonym protokołem zdawczo – odbiorczym,
Odpowiedź-Zamawiający wyraża zgodę na doprecyzowanie w ten sposób terminów płatności.
3. pkt. XVI SIWZ, pkt. 2 Załącznika nr 1 (Oferta)
Z pkt. XVI wynika, iż Zamawiający wymaga wyceny 1-go przeglądu pogwarancyjnego z uwzględnieniem kosztów dojazdu oraz roboczogodziny, dlatego też prosimy, by kryterium oceny ofert (tj. 20%) zostało dokładniej sprecyzowane przez Zamawiającego poprzez nadanie mu brzmienia „Całkowity koszt przeglądu pogwarancyjnego”. Wyjaśniamy bowiem, iż warunki serwisu pogwarancyjnego są ustalane już po wygaśnięciu okresu gwarancji, za porozumieniem stron na podstawie odrębnej umowy, w przypadku oczywiście zgłoszenia takiego zapotrzebowania przez Zamawiającego. Wówczas też stosownie do wymagań Zamawiającego w zakresie usług serwisowych, kalkulowany jest całkowity koszt takiej usługi, okres obowiązywania umowy, itp. W związku z powyższym proponowana przez nas zmiana będzie bardziej adekwatna do wymagań Zamawiającego na obecnym etapie.
Odpowiedź- Zamawiający nie wyraża zgody na sprecyzowanie w ten sposób zapisów SIWZ. Zamawiający pod pojęciem serwisu pogwarancyjnego rozumie roczne przeglądy pogwarancyjne oraz przyjazdy do siedziby Zamawiającego wynikające z awarii przez cały okres eksploatacji urządzenia od dnia zakończenia okresu pogwarancyjnego.
Zamawiający rozumie, że taki jednorazowy koszt dojazdu + stawka roboczogodziny obowiązywać będzie przez cały okres eksploatacji sprzętu. Za części wymienione w okresie pogwarancyjnym Zamawiający będzie płacił wg aktualnie obowiązującego cennika.
Zamawiający w pkt XVI SIWZ prosi o wyszczególnienie w kryterium „całkowity koszt serwisu pogwarancyjnego ceny za:
1 koszt przeglądu,
1 koszt dojazdu,
1 koszt roboczogodziny.
4. Projekt umowy § 4 ust. 3
W związku z pytaniem nr 3 prosimy o zmianę zapisu również w ww. pkt. wg następującego brzmienia: „Po zakończeniu okresu gwarancji Wykonawca zobowiązuje się do wykonania 1-go przeglądu pogwarancyjnego na warunkach określonych w ofercie Wykonawcy stanowiącej integralną część niniejszej umowy i jej załącznik nr 1”
Odpowiedź-Zamawiający wyraża zgodę na zapis o treści:
„Po zakończeniu okresu gwarancji Wykonawca zobowiązuje się do wykonania 1-go w ciągu roku przeglądu pogwarancyjnego na warunkach określonych w ofercie Wykonawcy stanowiącej integralną część niniejszej umowy i jej załącznik nr 1”.
5. Projekt umowy § 5 ust. 4
Z związku bardzo wysoką stawką kary, określoną przez Zamawiającego, prosimy o jej obniżenie w przypadku odstąpienia od umowy z przyczyn nieleżących po stronie Zamawiającego do wysokości 10% wartości brutto umowy. Jest to wysokość kary powszechnie stosowana w umowach na dostawy sprzętu medycznego.
Odpowiedź- NIE.
6. Pkt. IV SIWZ, projekt umowy § 2 ust. 1
Prosimy o wydłużenie terminu realizacji zamówienia do 8 tygodni od daty podpisania umowy. Wyjaśniamy, iż aparaty są konfigurowane na konkretne zamówienie użytkowników. W przypadku aparatu określonego w SIWZ, producent deklaruje realizację zamówienia do 8 tygodni.
Odpowiedź-TAK.
7. Dotyczy: projekt umowy § 5
W celu równego traktowania obu stron prosimy o umieszczenie zapisu obciążającego również Zamawiającego karą (wysokości, jak przewidziana dla Wykonawcy), w przypadku odstąpienia Stron od umowy z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego.
Odpowiedź-NIE.