Rejestracja on-line





Pytania i odpowiedzi do przetargu nr 6/2011

Dotyczy : postępowania przetargowego nr 6/2011 na utylizację odpadów medycznych ( odbiór odpadów i przywóz pojemników) dzierżawa pojemników – odbiór odpadów medycznych cztery razy w tygodniu- poniedziałek, wtorek, czwartek, piątek.

Szpital Powiatowy z siedzibą w Pyrzycach informuje, że wpłynęły zapytania ze strony Wykonawców dotyczące ww postępowania. W związku z powyższym udzielamy następujących odpowiedzi:

1. Pytanie. Czy w związku z licznymi nieprawidłowościami, do których dochodzi na rynku gospodarowania odpadami medycznymi Zamawiający wymaga aby wszyscy oferenci biorący udział w postępowaniu załączyli ważne umowy z minimum 2 spalarniami lub zakładami utylizacyjnymi, z treści których będzie wynikać, że są w stanie przekazać Państwa odpady do utylizacji. Ważne by załączone umowy nie posiadały żadnych zakreśleń czy retuszy, pod którymi często ukrywa się małe miesięczne limity czy dumping cenowy.

Odpowiedź- Oferenci biorący udział w postępowaniu muszą załączyć ważną umowę z minimum 1 spalarnią odpadów.

2. Pytanie – prosimy o wprowadzenie wymogu wskazania przez oferentów miejsca utylizacji odpadów medycznych szpitalnych odpadów wraz z podaniem odległości mierzonej w km od siedziby Zamawiającego do zakładu utylizacyjnego.

Odpowiedź- Zamawiający wyraża zgodę na wprowadzenie wymogu wskazania przez oferentów miejsca utylizacji odpadów medycznych szpitalnych odpadów wraz z podaniem odległości mierzonej w km od siedziby Zamawiającego do zakładu utylizacyjnego.

3. Pytanie – czy zamawiający wymaga aby odpady medyczne odbierały od niego firmy będące tzw. Posiadaczem Odpadów tzn. firmy posiadające odpowiednie decyzje wydane przez ZUM. W praktyce oznacza to, że w momencie załadunku na pojazd cała odpowiedzialność jest przeniesiona na firmę odbierającą. Uwzględnić należy, iż konieczność uzyskania nowego zezwolenia na prowadzenie działalności objętej zamówieniem wynika z przepisów ustawy z dnia 12.03.2010 r o zmianie ustawy o odpadach oraz późniejszymi zmianami (Dz. U. Z 2010 Nr 28 poz. 145). Z drugiej strony wytwórca odpadów nie może ich przekazywać firmie, która nie posiada stosownych zezwoleń. Łamanie tego przepisu może skutkować poważnymi konsekwencjami administracyjnymi oraz wysokimi karami pieniężnymi wymierzonymi przez właściwy Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska.

Odpowiedź-TAK.

4. Pytanie – czy zamawiający będzie wymagał otrzymywania każdorazowo potwierdzeń przyjęcia odpadów przez Zakłąd Utylizacja na karcie przekazania odpadów w 3 kolumnie do tego przeznaczonej. Zgodnie z obowiązującymi przepisami:

 posiadacz odpadów, który przejmuje odpad od innego posiadacza, jest obowiazany potwierdzić przyjęcie odpadu na karcie przekazania odpadu, o której mowa w ust. 4 pkt 2, wypełnionej przez posiadacza, który przekazuje ten odpad.
 Prowadzący wyłącznie transport odpadów jest obowiązany do poświadczenia na karcie przekazania odpadu wykonania tej usługi.

Odpowiedź- Zamawiający wymaga potwierdzenie przez Zakład Utylizacji na karcie przekazania odpadów w 3 kolumnie do tego przeznaczonej.

5. Pytanie – czy zamawiający wymaga aby ważenie odbywało się na wadze-urządzeniu homologowanym?

Odpowiedź-NIE.

6. Pytanie – czy zamawiający wymaga aby do wykonania usługi odbioru jak i transportu odpadów medycznych odebranych z siedziby zamawiającego wszyscy oferenci wykazali się i udokumentowali posiadania co najmniej 2 specjalistycznych pojazdów przystosowanych do wykonywania transportu odpadów niebezpiecznych- wszelkie wymagania zawarte są w przepisach ADR. Potwierdzić ten mogą np. producenci pojazdu, wykonawcy nadwozi, sanepid,WIOŚ, WITD lub inna instytucja do tego uprawniona. Czy zamawiający dopuszcza do wykonania zleconej usługi pojazdami „stanadardowymi” nie spełniających norm i wymogów, które winny spełniać pojazdy do transportu odpadów niebezpiecznych – medycznych.

Odpowiedź- Zamawiający wymaga udokumentowania 1 specjalistycznego pojazdu przystosowanego do wykonywania transportu odpadów niebezpiecznych potwierdzonego przez SANEPID.

7. Pytanie – prosimy o określenie ilości wytwarzanych odpadów medycznych, w rozbiciu na poszczególne kody, okreslone zgodnie z Rozporzadzeniem Ministra Środowiska z dnia 27.09.2011 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz.U. Rok 2001, nr 112, poz. 1206)

Odpowiedź- 180103- 21 Mg, 180102 – 0,500 Mg, 180104 – 0,200 Mg.

8. Pytanie – prosimy o określenie pojemności oraz ilości pojemników jakie wykonawca będzie dzierżawił zamawiającemu w ramach wykonywania przedmiotu zamówienia.

Odpowiedź- pojemnik 660 l – 3 szt.
– pojemnik 240 l – 3 szt.

9. Pytanie – proszę o wyjaśnienie, czy w zakresie unieszkodliwiania odpadów Wykonawca może powierzyć część zamówienia podwykonawcy, czyli spalarni odpadów która posiada stosowne uprawnienia i z którą Wykonawca ma zawartą umowę na unieszkodliwianie odpadów.

Odpowiedź-TAK.