Rejestracja on-line





NA DOSTAWĘ ENERGII ELEKTRYCZNEJ DLA SZPITALA POWIATOWEGO W PYRZYCACH Postępowanie Nr 15/2012

Wrocław, dnia 16.08.2012

SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

POSTĘPOWANIA W TRYBIE PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO O WARTOŚCI PONIŻEJ kwot określonYCH w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych (DZ.U. Z 2010 R. NR 113, POZ. 759 Z PÓŹN. ZM.)

NA DOSTAWĘ ENERGII ELEKTRYCZNEJ DLA SZPITALA POWIATOWEGO W PYRZYCACH

Postępowanie Nr 15/2012

Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego zgodnie z art. 39 ustawy Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.), zwaną w dalszej części „ustawą”.

Do czynności podejmowanych przez Zamawiającego i Wykonawców stosuje się przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93 z późn. zm.), jeżeli przepisy ustawy nie stanowią inaczej.

Zamawiający nie przewiduje spotkania Wykonawców, o którym mowa w art. 38 ust. 3 ustawy.

Nazwa i adres Zamawiającego:

Szpital Powiatowy w Pyrzycach

Ul. Jana Pawła II nr 2

74-200 Pyrzyce

tel. 91 579 3095 ; fax 91 579 32 27

Internet: http://www.szpital.pyrzyce.net.pl

NIP: 853-14-47-442; REGON: 812657740

e-mail sekretariat@szpital.pyrzyce.net.pl

 

Nazwa i adres Pełnomocnika Zamawiającego:

DF Finanse Sp. z o.o.

Ul. Powstańców Śląskich 121/209

53-329 Wrocław

Tel. 71 77 266 40 fax: 71 777 0455

 

e-mail: centrala@domfinanse.pl ; www.dfinanse.pl

która działa w imieniu i na rzecz Zamawiającego na podstawie udzielonego mu pełnomocnictwa (pełnomocnictwo do wglądu w siedzibie biura Pełnomocnika Zamawiającego).

CPV: 09310000 – 5 Elektryczność

 

  1. SZCZEGÓŁOWE WARUNKI ZAMÓWIENIA

Szczegółowe warunki zamówienia wraz z opisem przedmiotu zamówienia zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ.

  1. TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA
  1. Terminy wykonania dostawy energii elektrycznej ma obejmować okres od 01.11.2012r. do 31.12.2013r. Rozpoczęcie sprzedaży energii elektrycznej nastąpi nie wcześniej niż z dniem skutecznego rozwiązania umowy kompleksowej oraz nie wcześniej niż z dniem wejścia w życie umowy o świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej przez Operatora Systemu Dystrybucyjnego poprzedzonej pozytywną weryfikacją zgłoszenia zmiany sprzedawcy.

Wykonawca informuje, iż umowa kompleksowa z dotychczasowym dostawcą została wypowiedziana z zachowaniem okresu wypowiedzenia ze skutkiem na dzień 31.10.2012r.

  1. Termin i miejsce podpisania umowy zostaną określone w „informacji o sposobie zawarcia umowy” przesłanej do Wykonawcy, którego oferta została wybrana.

 

  1. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIENIA TYCH WARUNKÓW
  1. Zgodnie z art. 22 ust 1 ustawy o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy, spełniają warunki, dotyczące:
  1. posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
  2. posiadania wiedzy i doświadczenia;
  3. dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia
  4. sytuacji ekonomicznej i finansowej

Ocena spełnienia warunków wymienionych w pkt. b), c), d) nastąpi na podstawie oświadczenia wykonawcy o spełnieniu tych warunków (zał. nr 3 do SIWZ), natomiast warunku wymienionego w pkt. a) na podstawie koncesji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, która pozostaje ważna w okresie wykonania zamówienia.

Oferta spełniająca warunki otrzyma ocenę „spełnia”, natomiast oferta nie spełniająca warunków otrzyma ocenę „nie spełnia”.

  1. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się:

1) wykonawców, którzy wyrządzili szkodę, nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie, jeżeli szkoda ta została stwierdzona orzeczeniem sądu, które uprawomocniło się w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania;

1a) wykonawców, z którymi dany zamawiający rozwiązał albo wypowiedział umowę

w sprawie zamówienia publicznego albo odstąpił od umowy w sprawie

zamówienia publicznego, z powodu okoliczności, za które wykonawca ponosi

odpowiedzialność, jeżeli rozwiązanie albo wypowiedzenie umowy albo odstąpienie

od niej nastąpiło w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania, a wartość

niezrealizowanego zamówienia wyniosła co najmniej 5 % wartości umowy.

2) wykonawców, w stosunku do których otwarto likwidację lub których upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawców, którzy po ogłoszeniu upadłości zawarli układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego;

3) wykonawców, którzy zalegają z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków gdy uzyskali oni przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości

wykonania decyzji właściwego organu;

4) osoby fizyczne, które prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku

z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;

5) spółki jawne, których wspólnika prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;

6) spółki partnerskie, których partnera lub członka zarządu prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;

7) spółki komandytowe oraz spółki komandytowo-akcyjne, których komplementariusza prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;

8) osoby prawne, których urzędującego członka organu zarządzającego prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;

9) podmioty zbiorowe, wobec których sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia na podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary.

  1. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się również wykonawców, którzy:

1) wykonywali bezpośrednio czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności, chyba że udział tych wykonawców w postępowaniu nie utrudni uczciwej konkurencji; przepisu nie stosuje się do wykonawców, którym udziela się zamówienia na podstawie art. 62 ust. 1 pkt 2 lub art. 67 ust. 1 pkt 1 i 2;

2) nie wnieśli wadium do upływu terminu składania ofert, na przedłużony okres związania ofertą lub w terminie, o którym mowa w art. 46 ust. 3, albo nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą;

3) złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ lub mogące mieć wpływ na wynik prowadzonego postępowania;

4) nie wykazali spełniania warunków udziału w postępowaniu.

  1. Wykonawców, którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1, zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia.

  2. Katalog zamknięty przesłanek stanowiących podstawę wykluczenia wykonawcy z postępowania określa art. 24 ust. 1 i 2 ustawy.

  3. Ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.

  4. Pełnomocnik Zamawiającego zawiadomi równocześnie wykonawców, którzy zostali wykluczeni z postępowania o udzielenie zamówienia, podając uzasadnienie faktyczne i prawne z zastrzeżeniem art. 92 ust. 1 pkt 3 ustawy.

  1. WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ DODATKOWE DOKUMENTY

Wykonawca zobowiązany jest do złożenia następujących dokumentów i oświadczeń:

 

  1. W celu wykazania spełnienia przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. – Prawo Zamówień Publicznych oraz w rozdz. V pkt. 1 SIWZ zamawiający żąda:
  1. Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 Ustawy Prawo zamówień publicznych – wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ,
  2. Koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, która pozostaje ważna w okresie wykonania zamówienia

 

  1. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy, pełnomocnik zamawiającego żąda:
  1. Oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia – wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ
  2. Aktualnego odpisu z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy;

 

  1. W celu potwierdzenia, że oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom określonym przez pełnomocnika zamawiającego, pełnomocnika zamawiającego żąda:

  1. Oświadczenie o posiadaniu Generalnej Umowy Dystrybucyjnej z operatorem systemu dystrybucyjnego do którego przyłączone są obiekty Zamawiającego – Załącznik Nr 5 do SIWZ.

  1. Do oferty należy dołączyć również:

  1. Formularz oferty – wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ.
  2. Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy, jeśli nie wynika ono z innych przedstawionych dokumentów lub dokument(-y), z którego(-ch) będzie wynikać uprawnienie do podpisania oferty.
  1. Wykonawcy występujący wspólnie w rozumieniu art. 23 ustawy.
  1. Wykonawcy występujący wspólnie (np. konsorcjum), mają obowiązek ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, chyba, że pełnomocnictwo takie wynika z dołączonych do ofert dokumentów np. umowy konsorcjum.

Uwaga: pełnomocnictwo musi być udzielone przez wszystkich Wykonawców wchodzących w skład konsorcjum oraz powinno mieć określony zakres.

 

  1. W przypadku oferty składanej przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego, dokumenty potwierdzające, że wykonawca nie podlega wykluczeniu składa każdy z wykonawców oddzielnie.

Dopuszcza się natomiast, by oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu – SIWZ rozdział IV pkt. 1 ppkt. a) złożył ustanowiony pełnomocnik/lider w imieniu wszystkich Wykonawców występujących wspólnie.

  1. Wymiana dokumentów i oświadczeń związana z niniejszą procedurą o zamówienie publiczne pomiędzy Zamawiającym a wykonawcami występującymi wspólnie w rozumieniu art. 23 ustawy odbywać się będzie wyłącznie za pośrednictwem wskazanego przez ww. wykonawców pełnomocnika.
  2. Zamawiający żąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę Wykonawców występujących wspólnie, pod rygorem uznania że Wykonawcy odmawiają podpisania umowy gdy ww. umowy regulującej współpracę nie przedłożą Zamawiającemu w wyznaczonym przez niego terminie.
  3. Wykonawcy o których jest mowa w niniejszym punkcie SIWZ (V) ponoszą solidarnie odpowiedzialność prawną za realizację przedmiotu zamówienia. Problematykę zobowiązań solidarnych w ww. zakresie regulują przepisy Kodeksu cywilnego oraz ustawy.
  1. Wykonawca mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w SIWZ w rozdziale IV pkt. 2 ppkt. b) składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.
  2. Dokumenty, o których mowa w pkt 1 powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
  3. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 1, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Postanowienia pkt. 2 stosuje się odpowiednio.
  4. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.

 

  1. SPOSÓB PRZYGOTOWANIA OFERTY
  1. Ofertę należy złożyć (przesłać) w sposób gwarantujący jej nienaruszalność. Kserokopie lub odpisy złożone w ofercie muszą być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy. Oferta winna być napisana w języku polskim i winna mieć datę sporządzenia.
  2. Wszystkie strony oferty winny być ponumerowane.
  3. Każdy Wykonawca przedłoży tylko jedną ofertę, podpisaną przez osobę upoważnioną do reprezentowania jego spraw. Wykonawca, który przedłoży więcej niż jedną ofertę zostanie wykluczony z postępowania.
  4. Upoważnienie do podpisywania oferty winno być dołączone do niej, o ile nie wynika to z innych dokumentów załączonych przez Wykonawcę.
  5. Wszelkie poprawki lub zmiany powinny być naniesione czytelnie i opatrzone podpisem osoby uprawnionej do reprezentowania firmy.
  6. Cena oferty na wymieniony w specyfikacji zakres przedmiotu zamówienia powinna być podana w złotych polskich cyfrowo i słownie.
  7. Cena zawiera wszystkie koszty związane z wykonaniem zobowiązań umowy.
  8. Wszelkie koszty związane z przygotowaniem oferty ponosi składający ofertę.
  9. Oferta musi być podpisana przez upoważnionych przedstawicieli Wykonawcy:
  1. W przypadku składania dokumentów w formie kopii, muszą być one poświadczone za zgodność z oryginałem przez upoważnionych przedstawicieli Wykonawcy lub osoby wymienione w pkt. c).

  2. Poświadczenie za zgodność z oryginałem winno być sporządzone
    w sposób umożliwiający identyfikację podpisu (np. wraz z imienną pieczątką osoby poświadczającej kopie dokumentu za zgodność z oryginałem).

  3. W przypadku podpisywania oferty lub poświadczenia za zgodność
    z oryginałem kopii dokumentów, przez osoby nie wymienione w dokumencie rejestracyjnym (ewidencyjnym) Wykonawcy, należy do oferty dołączyć stosowne pełnomocnictwo.

Pełnomocnictwo powinno być przedstawione w formie oryginału lub poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii przez notariusza, adwokata, radcę prawnego lub osoby, których uprawnienie do reprezentacji wynika z dokumentu rejestracyjnego (ewidencyjnego) Wykonawcy, zgodnie ze sposobem reprezentacji określonym w tych dokumentach.

  1. Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być składane wraz z ich tłumaczeniem na język polski, poświadczonym za zgodność z tekstem oryginalnym przez Wykonawcę.

  2. Wykonawca może zwrócić się do zamawiającego o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Zamawiający jest obowiązany udzielić wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert, pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia wpłynął do zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert.

Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia wpłynął po upływie terminu składania wniosku lub dotyczy udzielonych wyjaśnień, zamawiający może udzielić wyjaśnień lub pozostawić wniosek bez rozpoznania.

Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosku.

  1. Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami zmawiający przekaże wszystkim wykonawcom, którym przekazał specyfikację istotnych warunków zamówienia bez ujawniania źródła zapytania, oraz udostępni ją na stronie internetowej, na której zamieścił SIWZ.

12. W uzasadnionych przypadkach, zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Dokonaną zmianę specyfikacji zamawiający przekazuje niezwłocznie wszystkim wykonawcom, którym przekazano specyfikację istotnych warunków zamówienia oraz zamieszcza ją na stronie internetowej.

13. Jeżeli zmiana treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia prowadzi do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu, zamawiający zamieszcza ogłoszenie o zmianie ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych.

14. W przypadku dokonywania zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu zamieszczonego w Biuletynie Zamówień Publicznych zamawiający przedłuża termin składania ofert o czas niezbędny do wprowadzenia zmian w ofertach, jeżeli jest to konieczne.

15. Jeżeli zmiana treści ogłoszenia o zamówieniu jest istotna, w szczególności dotyczy określenia przedmiotu, wielkości lub zakresu zamówienia, kryteriów oceny ofert, warunków udziału w postępowaniu lub sposobu oceny ich spełniania, zamawiający przedłuża termin składania ofert o czas niezbędny na wprowadzenie zmian w ofertach.

16. Zamawiający niezwłocznie po zamieszczeniu zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych zamieszcza informację o zmianach w siedzibie Zamawiającego oraz na stronie internetowej.

17. Jeżeli w wyniku zmiany treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia nieprowadzącej do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu jest niezbędny dodatkowy czas na wprowadzenie zmian w ofertach, zamawiający przedłuża termin składania ofert i informuje o tym wykonawców, którym przekazano specyfikację istotnych warunków zamówienia oraz zamieszcza tą informację na stronie internetowej.

  1. TERMIN I MIEJSCE SKŁADANIA OFERT
  1. Oferty należy składać do dnia: 07.09.2012r. do godz. 11.00, na adres:

DF Finanse sp. z o.o.

ul. Powstańców Śląskich 121/209

53-329 Wrocław

  1. Wykonawca, który złożył ofertę może ją zmienić lub wycofać przed upływem terminu składania ofert.

  2. Zmiany albo wycofanie oferty dokonywane przez Wykonawcę przed upływem terminu do składania ofert są skuteczne. Wycofanie lub zmiany winny być oznakowane na kopercie „Zmiana” lub „Wycofanie”.

  3. Oferty złożone po terminie będą niezwłocznie zwrócone.

  4. Składający ofertę jest nią związany przez okres 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się z upływem terminu składania ofert.
  1. OZNAKOWANIE OFERTY
  1. Ofertę należy złożyć w nieprzejrzystej i zamkniętej kopercie, w sposób gwarantujący zachowanie poufności jej treści.
  2. Koperta (opakowanie) powinna być zaadresowana do Pełnomocnika Zamawiającego na adres:

DF Finanse sp. z o.o.

UL. Powstańców Śląskich 121/209

53-329 Wrocław

  1. Koperta (opakowanie) powinna zawierać oznakowanie:

Przetarg – dostawa energii elektrycznej dla Szpitala Powiatowego w Pyrzycach

Nie otwierać przed 07.09.2012r. godz. 11.30

  1. Koperta (opakowanie) powinna zawierać nazwę i dokładny adres składającego – wykonawcy.

  1. OTWARCIE OFERT
  1. Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 07.09.2012r. godz. 11.30 w siedzibie Pełnomocnika Zamawiającego pod adresem: DF Finanse ul. Powstańców Śląskich 121/209, 53-329 Wrocław.

  2. Następnie odbędzie się badanie i ocena ofert.

  3. Otwarcie ofert jest jawne.

4. Bezpośrednio przed otwarciem ofert zamawiający zgodnie z art. 86 ust. 3 ustawy poda kwotę jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

  1. Podczas otwarcia ofert zamawiający poda informacje, o których mowa w art. 86 ust. 4 ustawy tj. nazwy (firmy) oraz adresy wykonawców, a także informacje dotyczące ceny, terminu wykonania zamówienia i warunków płatności zawartych w ofertach.
  2. Informacje, o których mowa w art. 86 ust 3 i 4 zamawiający przekaże niezwłocznie wykonawcom, którzy nie byli obecni przy otwarciu ofert, na ich wniosek (przesłany pisemnie pocztą lub faksem)
  3. Nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert, zastrzegł, że nie mogą być one udostępniane. Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 ustawy.

 

  1. INFORMACJE O SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI ORAZ PRZEKAZYWANIA OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW I WSKAZANIE OSÓB UPRAWNIONYCH DO POROZUMIEWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI
  1. W postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje (za wyjątkiem oferty), zamawiający i wykonawca przekazują, zgodnie z wyborem zamawiającego, w formie pisemnej na adres Pełnomocnika Zamawiającego – DF Finanse, ul. Powstańców Śląskich 121/209, 53-329 Wrocław, lub faksem – numer faksu: 71 777 0455, lub email: przetargi@domfinanse.pl .

  2. Jeżeli zamawiający lub wykonawca będą przekazywać oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje faksem lub emailem, każda ze stron na żądanie drugiej zobowiązana jest do niezwłocznego potwierdzenia faktu ich otrzymania.

  3. Osobą upoważnioną do kontaktów z wykonawcami jest:

– Błażej Krawczyszyn pod nr tel. 71 77 266 40.

  1. ZAMÓWIENIA UZUPEŁNIAJĄCE

Zamawiający nie przewiduje możliwości zawarcia w okresie trwania umowy zamówień uzupełniających.

  1. zamawiający ZASTRZEGA, ŻE ZE WZGLĘDU NA SPECYFIKĘ ZAMÓWIENIA wYKONAWCA NIE MOŻE CZĘŚCI LUB CAŁOŚCI ZAMÓWIENIA POWIERZYĆ PODWYKONAWCOM

  2. ŚRODKI OCHRONY PRAWNEJ PRZYSŁUGUJĄCE WYKONAWCY

W niniejszym postępowaniu Wykonawcom przysługuje prawo do wniesienia odwołania.

Szczegółowe przepisy dotyczące środków ochrony prawnej zawarte są w art.179 –198g ustawy Prawo zamówień publicznych.

W sprawach nieuregulowanych niniejszą specyfikacją mają zastosowanie przepisy ustawy.

Prawo zamówień publicznych oraz odpowiednie przepisy Kodeksu cywilnego.

  1. OPIS SPOSOBU OBLICZANIA CENY OFERTY I KRYTERIÓW OCENY OFERT
      1. Cena oferty jest ceną brutto za energię elektryczną czynną obliczoną zgodnie z Formularzem Oferty – Załącznik nr 2. Cenę oferty należy podać w zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku.

      2. Cena obejmuje wszystkie opłaty związane z zakupem energii czynnej, w tym opłatę handlową.

      3. Ceny jednostkowe netto zł/MWh wymienione w Formularzu Oferty – Załącznik nr 2, nie będą podlegały waloryzacji.

      4. Cenę oferty należy podać w polskich złotych, Zamawiający nie dopuszcza rozliczania się z Wykonawcą w innej walucie niż PLN.

      5. Cena podana w druku „Formularz Oferty” powinna być określona cyfrowo i słownie.

      6. Kryterium wyboru oferty najkorzystniejszej będzie cena brutto oferty – 100 %. Oferta o najniższej cenie brutto, spośród ofert nieodrzuconych, otrzyma 100 punktów. Pozostałe proporcjonalnie mniej, według wzoru:

(Cmin / CB x 100) x 100% = ilość punktów

 

Gdzie:

 

Cmin – najniższa cena spośród ofert nieodrzuconych,

CB – cena oferty badanej nieodrzuconej,

100 – wskaźnik stały,

100% – procentowe znaczenie kryterium ceny.

 

      1. Ocenie podlegać będą oferty nie podlegające odrzuceniu. Ceny jednostkowe netto za energię elektryczną zł/MWh w Formularzu Oferty – Załącznik nr 2, będą stałe w okresie objętym umową za wyjątkiem sytuacji ustawowej zmiany opodatkowania energii elektrycznej podatkiem akcyzowym lub w przypadku zmian przepisów prawa powszechnie obowiązującego o ile ich nie można było przewidzieć w chwili składania ofert.

      2. Należności z tytułu wykonania zamówienia będą regulowane na warunkach określonych w umowie.

  1. ODRZUCENIE OFERTY

Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli:

  1. jest niezgodna z ustawą Prawo zamówień publicznych,

  2. jej treść nie odpowiada treści SIWZ, z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych,

  3. jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,

  4. zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia,

  5. została złożona przez Wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia,

  1. zawiera błędy w obliczeniu ceny,

  2. wykonawca w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych,

  3. jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.

Zamawiający zawiadamia równocześnie wszystkich wykonawców o odrzuceniu ofert, podając uzasadnienie faktyczne i prawne.

Ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.

  1. ZAMAWIAJĄCY NIE DOPUSZCZA MOŻLIWOŚCI SKŁADANIA OFERT CZĘŚCIOWYCH
  2. ZAMAWIAJĄCY NIE DOPUSZCZA MOŻLIWOŚCI SKŁADANIA OFERT WARIANTOWYCH
  3. INFORMACJE DOTYCZĄCE WALUT OBCYCH W JAKICH PROWADZONE BĘDĄ ROZLICZENIA MIĘDZY ZAMAWIAJĄCYM A WYKONAWCĄ

Wszelkie rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą prowadzone będą w złotych polskich.

  1. ZAMAWIAJĄCY NIE WYMAGA WNIESIENIA WADIUM
  2. ZAMAWIAJĄCY NIE WYMAGA WNIESIENIA ZABEZPIECZENIA NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY
  3. TRYB OGŁOSZENIA WYNIKÓW PRZETARGU I ZAWARCIA UMOWY
  1. Zamawiający podpisze umowę z Wykonawcą, który przedłoży najkorzystniejszą ofertę, z punktu widzenia przyjętych w dokumentacji kryteriów.

  2. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający jednocześnie zawiadamia Wykonawców, którzy złożyli oferty, o:

1) wyborze najkorzystniejszej oferty, podając nazwę (firmę) albo imię i nazwisko, siedzibę albo miejsce zamieszkania i adres Wykonawcy, którego ofertę wybrano, uzasadnienie jej wyboru oraz nazwy (firmy) albo imiona i nazwiska, siedziby albo miejsca zamieszkania i adresy Wykonawców, którzy złożyli oferty, a także punktację przyznaną ofertom w każdym kryterium oceny ofert i łączną punktację;

2) Wykonawcach, których oferty zostały odrzucone, podając uzasadnienie faktyczne i prawne;

3) Wykonawcach, którzy zostali wykluczeni z postępowania o udzielenie zamówienia, podając uzasadnienie faktyczne i prawne;

4) terminie, określonym zgodnie z art. 94 ust. 1 lub 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, po którego upływie umowa w sprawie zamówienia publicznego może być zawarta.

  1. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający zamieszcza informacje, o których mowa w ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, na stronie internetowej oraz w miejscu publicznie dostępnym w siedzibie Zamawiającego.

  1. ZAMAWIAJĄCY NIE PRZEWIDUJE ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
  2. ZAMAWIAJĄCY NIE PRZEWIDUJE PRZEPROWADZANIA AUKCJI ELEKTRONICZNEJ
  3. ZAMAWIAJĄCY NIE PRZEWIDUJE ZWROTU KOSZTÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
  4. ZAMAWIAJĄCY DOPUSZCZA MOŻLIWOŚĆ DOKONANIA ZMIANY POSTANOWIEŃ ZAWARTEJ UMOWY W STOSUNKU DO TREŚCI OFERTY, NA PODSTAWIE KTÓREJ DOKONANO WYBORU WYKONAWCY

1.Zgodnie z art. 144 ustawy – Prawo zamówień publicznych, Zamawiający dopuszcza zmiany umowy w zakresie:

    1. Terminu realizacji umowy – wskutek wystąpienia okoliczności niezależnych od stron umowy.
    2. Zmiany osobowe: zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca i Zamawiający realizuje przedmiot umowy na inne legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami i kwalifikacjami.
    3. Inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz wykonawcy skutkujące niemożliwością prowadzenia dostaw.
    4. Pozostałe zmiany:
  1. siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ,
  2. zmiana obowiązującej stawki VAT. Jeśli zmiana stawki VAT będzie powodować zwiększenie kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia wynagrodzenia o kwotę równą różnicy w kwocie podatku zapłaconego przez wykonawcę,
  3. zmiana stawki podatku akcyzowego zawartego w stawce netto 1 MWh energii elektrycznej czynnej,
  4. zmiana ceny netto w przypadku zmian przepisów prawa powszechnie obowiązującego o ile ich nie można było przewidzieć w chwili składania ofert.
  1. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE UMOWY ZAWARTE SĄ W ISTOTNYCH POSTANOWIENIACH UMOWY ORAZ OGÓLNYCH WARUNKACH UMOWY, BĘDĄCYCH ZAŁĄCZNIKIEM NR 6.
  2. ZAŁĄCZNIKI

Integralną część specyfikacji warunków zamówienia stanowią niżej wymienione Załączniki:

Załącznik Nr 1 Szczegółowe warunki zamówienia wraz z opisem przedmiotu zamówienia.

Załącznik Nr 2 Formularz Oferty.

Załącznik Nr 3 wiadczenie w trybie art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.

Załącznik Nr 4 Oświadczenie w trybie art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.

Załącznik Nr 5 Oświadczenie o posiadaniu Generalnej Umowy Dystrybucyjnej z operatorem systemu dystrybucyjnego do którego przyłączone są obiekty Zamawiającego.

Załącznik Nr 6 Wzór umowy oraz ogólne warunki umowy.

 

 

 

Zatwierdzam:

Kierownik Zamawiającego


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik nr 1

 

 

SZCZEGÓŁOWE WARUNKI ZAMÓWIENIA WRAZ Z OPISEM PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

 

  1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa energii elektrycznej w rozumieniu Ustawy z dn. 10 kwietnia 1997r. Prawo Energetyczne (Dz. U z 2006r. Nr 89 poz. 625 z późni. Zmianami) zwana dalej sprzedażą energii elektrycznej, w planowanej łącznej ilości około 435 MWh (+/- 3%) dla 1 punktu poboru energii Szpitala Powiatowego w Pyrzycach, w okresie od 01.11.2012r. do 31.12.2013r.

  2. Obecnie dla obiektów wymienionych w Tabeli nr 1 poniżej, Zamawiający ma zawartą umowę kompleksową i nie była wcześniej dokonywana zmiana sprzedawcy energii elektrycznej.

  3. Zamawiający wypowiedział aktualną umowę kompleksową z zachowaniem okresu wypowiedzenia, ze skutkiem na dzień 31.10.2012r.

  4. Zamawiający będzie dokonywał zakupu energii na potrzeby odbiorcy końcowego w rozumieniu Ustawy Prawo Energetyczne. Szczegółowe informacje dotyczące poszczególnych punktów poboru przedstawione zostały w Tabeli nr 1.

  5. Wszystkie punkty poboru energii są przyłączone do sieci OSD: ENEA Operator Sp. z o.o.

  6. Deklarowane w ust. 1 powyżej zużycie energii elektrycznej jest wielkością szacunkową i służy do obliczenia ceny oferty.

  7. Energia elektryczna powinna spełniać parametry techniczne zgodne z postanowieniami Ustawy Prawo Energetyczne oraz rozporządzeniami wykonawczymi do tej ustawy i Polskimi Normami.

  8. Dla potrzeb obliczeń ilości planowanego zużycia energii elektrycznej uwzględniono okres wypowiedzenia wynikający z aktualnie zawartej umowy. Podane zużycie energii elektrycznej jest na podstawie dotychczasowej grupy taryfowej.

  9. Tabela nr 2 przedstawia dotychczasowy profil zużycia energii elektrycznej w MWh z podziałem na strefy zużycia. Z uwagi na tryb pracy i charakterystykę prowadzonej działalności Zamawiający szacuje, że profil zużycia zostanie zachowany.

  10. Układy pomiarowo-rozliczeniowe dla punktów poboru energii elektrycznej wymienionych w Tabeli nr 1 spełniają wymagania techniczne umożliwiające zmianę dostawcy energii elektrycznej.

 

 

 

 

TABELA NR 1 – Charakterystyka punktów poboru energii

Lp.

Grupa taryfowa aktualna Nazwa Punktu Poboru Energii Strefa Planowane zużycie energii

[MWh] dla okresu:

Razem
01.11.2012 – 31.12.2012 01.01.2013 – 31.12.2013
1 B22 Szpital Powiatowy w Pyrzycach Szczyt 24 105 129
Pozaszczyt 43 263 306
Razem 67 368

 

TABELA NR 2 – Profil zużycia energii dla danego punktu poboru

 

 

Ilość punktów poboru energii [szt.] Miesiąc Grupa taryfowa: B22
I Strefa

Szczyt [MWh]

II Strefa

Pozaszczyt [MWh]

Razem [MWh]
1 Styczeń 13 23 36
Luty 13 25 38
Marzec 9 24 33
Kwiecień 7 22 29
Maj 6 20 26
Czerwiec 6 20 26
Lipiec 6 21 27
Sierpień 6 22 28
Wrzesień 7 21 28
Październik 9 21 30
Listopad 11 20 31
Grudzień 13 23 36
Razem 106 262

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik nr 2

 

 

 

 

 

FORMULARZ OFERTY W PRZETARGU NIEOGRANICZONYM NA DOSTAWĘ ENERGII ELEKTRYCZNEJ DLA SZPITALA POWIATOWEGO W PYRZYCACH

 

  1. Pełna Nazwa i adres Wykonawcy, nr telefonu, nr faxu, email:

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

  1. Cena ostateczna oferty (wartość powinna być podana do dwóch miejsc po przecinku) na okres 01.11.2012 – 31.12.2013: …………………………. Słownie: …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Cena oferty jest wyliczona na podstawie cen jednostkowych i wolumenu zużycia zgodnie z poniższą tabelą:

Okres dostawy Grupa taryfowa B22 z podziałem na strefy Cena jednostkowa netto w zł za 1 MWh w danej strefie, w danym okresie dostawy* Wolumen zużycia energii elektrycznej w MWh, w danym okresie dostawy Wartość netto …. Zł*

01.11.2012 – 31.12.2012 Szczyt 24
Pozaszczyt 43
01.01.2013 – 31.12.2013 Szczyt 105
Pozaszczyt 263
Razem wartość netto …. Zł*
Wartość VAT** …… zł
Wartość brutto w zł*

 

* Wartość powinna być podana w formacie z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.

** Podatek VAT powinien zostać wyliczony zgodnie z obowiązującymi w dniu składania ofert przepisami prawa, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.

 

 

 

 

 

 

  1. Oświadczamy, że cena ostateczna oferty (z podatkiem VAT) podana w ust. 2 jest ceną faktyczną na dzień składania oferty.

  2. Oświadczamy, że cena jednostkowa za 1 MWh netto (tj. cena bez podatku VAT) podana w powyższej tabeli nie będzie zmieniana w toku realizacji zamówienia z wyjątkiem sytuacji, w której dokona się zmiana podatku akcyzowego oraz w przypadku zmian przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia o ile ich nie można było przewidzieć w chwili składania ofert.

  3. Wykonawca oświadcza, że zapoznał się z warunkami przetargu, uzyskał wszystkie informacje niezbędne do oszacowania ryzyka, przygotowania oferty i właściwego wykonania zamówienia oraz, że nie wnosi żadnych zastrzeżeń do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.

  4. Wykonawca oświadcza, że zapoznał się ze wzorem umowy, stanowiącymi załącznik nr 6 do SIWZ i w pełni akceptuje treść. Wykonawca oświadcza również, iż w przypadku wyboru jego oferty przedstawi Zamawiającemu w terminie i miejscu przez niego wyznaczonym umowę, której treść będzie uwzględniała wszystkie warunki określone przez Zamawiającego w ww. załączniku.

  5. Wykonawca oświadcza, że jest związany niniejszą ofertą przez okres 30 dni od upływu terminu składania ofert.

 

 

 

…………………………………..,

……………………….

…………………………………………………

Miejscowość

Data

Podpis i pieczęć Wykonawcy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik nr 3

(formularz do wypełnienia)

………………………………………

pieczęć wykonawcy

 

 

OŚWIADCZENIE
W TRYBIE ART. 22 UST. 1 USTAWY PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

 

Nazwa wykonawcy …………………………………………………………………………………………………..

Adres wykonawcy …………………………………………………………………………………………………..

Numer telefonu ……………………………………………………………………………………………………….

Numer telefaksu / fax ……………………………………………………………………………………………….

Numer REGON ………………………………………………………………………………………………………

Numer NIP …………………………………………………………………………………………………………….

 

Przystępując do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na Dostawa energii elektrycznej dla Szpitala Powiatowego w Pyrzycach”

 

oświadczam, że:

spełniam warunki określone przepisami art. 22 ust. 1 pkt 1-4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm. )

dotyczące:

 

  1. posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
  2. posiadania wiedzy i doświadczenia;
  3. dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia
  4. sytuacji ekonomicznej i finansowej

 

 

………………, dnia …………….2012r.

…………………………………………………………….

podpis / podpisy wykonawcy lub osób upoważnionych do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy

Załącznik nr 4

(formularz do wypełnienia)

………………………………………

pieczęć wykonawcy

 

 

OŚWIADCZENIE
W TRYBIE ART. 24 UST. 1 USTAWY PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

 

Nazwa wykonawcy …………………………………………………………………………………………………..

Adres wykonawcy …………………………………………………………………………………………………..

Numer telefonu ……………………………………………………………………………………………………….

Numer telefaksu / fax ……………………………………………………………………………………………….

Numer REGON ………………………………………………………………………………………………………

Numer NIP …………………………………………………………………………………………………………….

 

Przystępując do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na Dostawa energii elektrycznej dla Szpitala Powiatowego w Pyrzycach”

 

oświadczam, że:

nie podlegam wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego z powodu okoliczności wskazanych przepisami art. 24 ust 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm. )

 

………………, dnia …………….2012r.

…………………………………………………………….

podpis / podpisy wykonawcy lub osób upoważnionych do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik Nr 5

 

 

 

…………………………………………………………………..

Nazwa Wykonawcy

…………………………………………………………………..

…………………………………………………………………..

Imię i nazwisko składającego oświadczenie

OŚWIADCZENIE

Oświadczam, iż posiadamy zawartą Generalną Umowę Dystrybucyjną z właściwym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego do którego przyłączone są obiekty Zamawiającego umożliwiająca sprzedaż energii przez nasze przedsiębiorstwo.

 

 

 

 

 

 

 

…………………………………..,

……………………….

…………………………………………………

Miejscowość

Data

Podpis i pieczęć Wykonawcy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik Nr 6

 

WZÓR UMOWY ORAZ OGÓLNE WARUNKI UMOWY

(PODSTAWA PRAWNA ART. 36 UST. 1 PKT 16 ustawy)

 

Zakup energii elektrycznej dla Szpitala Powiatowego w Pyrzycach

 

Wspólny Słownik Zamówień: (CPV): 09310000-5 (Elektryczność)

 

 

1.Przedmiot Umowy i Postanowienia ogólne

 

  1. Przedmiotem Umowy jest określenie praw i obowiązków Stron, związanych ze sprzedażą energii elektrycznej na potrzeby obiektów Samodzielnego Publicznego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Gostyniu na zasadach określonych w ustawie Prawo energetyczne z dnia 10 kwietnia 1997 (tekst jednolity Dz. U. z 2006 r. Nr 89 poz. 625 z późniejszymi zmianami) oraz w wydanych na jej podstawie aktach wykonawczych.
  2. Umowa nie obejmuje spraw związanych z dystrybucją energii elektrycznej, przyłączeniem, opomiarowaniem i jakością energii wchodzących w zakres odrębnej umowy o świadczenie usług dystrybucyjnych zawartej przez Zamawiającego z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego.
  3. Jeżeli nic innego nie wynika z postanowień Umowy użyte w niej pojęcia oznaczają:
      1. OSD – Operator Systemu Dystrybucyjnego – przedsiębiorstwo energetyczne zajmujące się świadczeniem usług dystrybucyjnych;
      2. Generalna Umowa Dystrybucyjna – umowa zawarta pomiędzy Wykonawcą
        a OSD określająca ich wzajemne prawa i obowiązki związane ze świadczeniem usługi dystrybucyjnej w celu realizacji niniejszej Umowy;
      3. Umowa – niniejsza umowa,
      4. Umowa o świadczenie usług dystrybucji – umowa zawarta pomiędzy Zamawiającym a OSD określająca prawa i obowiązki związane ze świadczeniem przez OSD usługi dystrybucji energii elektrycznej;
      5. punkt poboru – miejsce dostarczania energii elektrycznej;
      6. okres rozliczeniowy – okres, w którym na podstawie odczytów urządzeń pomiarowych następuje rozliczenie zużytej energii elektrycznej;
      7. bilansowanie handlowe – zgłaszanie operatorowi systemu dystrybucyjnego przez podmiot odpowiedzialny za bilansowanie handlowe do realizacji umów sprzedaży energii elektrycznej zawartych przez użytkowników systemu
        i prowadzenie z nimi rozliczeń różnicy rzeczywistej ilości dostarczonej albo pobranej energii elektrycznej i wielkości określonych w tych umowach dla każdego okresu rozliczeniowego.

 

 

2.Podstawowe zasady sprzedaży energii elektrycznej

 

  1. Wykonawca zobowiązuje się, w imieniu Zamawiającego, do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy, w tym do:
  1. złożenia OSD dokumentu zgłoszenia zmiany sprzedawcy energii elektrycznej informujące o zawarciu umowy na sprzedaż energii elektrycznej;
  2. doprowadzenia do podpisania z właściwym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego umowy o świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej.
  1. Moc umowna, warunki jej zmiany oraz miejsce dostarczenia energii elektrycznej określana jest każdorazowo w Umowie o świadczenie usług dystrybucji zawartej pomiędzy Zamawiającym a OSD.
  2. Wykonawca zobowiązuje się również do pełnienia funkcji podmiotu odpowiedzialnego za bilansowanie handlowe dla energii elektrycznej sprzedanej w ramach tej Umowy.
  3. Koszty wynikające z dokonania bilansowania uwzględnione są w cenie energii elektrycznej.
  4. Wszystkie prawa i obowiązki związane z bilansowaniem handlowym wynikające
    z niniejszej Umowy, w tym zgłaszanie grafików handlowych do OSD, przechodzą na Wykonawcę.
  5. Energia elektryczna kupowana na podstawie Umowy zużywana będzie na potrzeby odbiorcy końcowego, co oznacza, że Zamawiający nie jest przedsiębiorstwem energetycznym w rozumieniu ustawy Prawo Energetyczne.

 

3.Standardy jakości obsługi

 

  1. Standardy jakości obsługi klienta zostały określone w obowiązujących przepisach wykonawczych wydanych na podstawie ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne.
  2. W przypadku niedotrzymania jakościowych standardów obsługi Zamawiającemu przysługuje prawo bonifikaty według stawek określonych w § 38 Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 2 lipca 2007 r. w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną (Dz. U. Nr 128 poz. 895 z późniejszymi zmianami) lub w każdym później wydanym akcie prawnym dotyczącym jakościowych standardów obsługi.

 

4.Podstawowe obowiązki Zamawiającego.

 

Na mocy Umowy Zamawiający zobowiązuje się w szczególności do:

  1. Pobierania energii elektrycznej, zgodnie z warunkami Umowy oraz obowiązującymi przepisami prawa,
  2. Terminowego regulowania należności za zakupioną energię elektryczną,
  3. Zawiadamiania Wykonawcy o zmianie wielkości mocy umownej, planowanej wysokości rocznego zużycia.

 

 

5.Zasady rozliczeń

 

  1. Sprzedawana energia elektryczna będzie rozliczana według ceny jednostkowej określonej w formularzu cenowym Wykonawcy, która wynosi za sprzedaż jednej 1 MWh dla grupy taryfowej B22:

w okresie: 01.11.2012 – 31.12.2012r.

szczyt: ………………. zł/MWh;

pozaszczyt: …………… zł/MWh.

 

w okresie: 01.01.2013 – 31.12.2013r.

szczyt:………………. zł/MWh;

pozaszczyt: …………… zł/MWh.

 

do których to stawek dolicza się podatek od towarów i usług według stawki obowiązującej w dniu dokonywania płatności, a wynoszącej w dniu zawarcia umowy 23 %.

  1. Cena, wg której rozliczana będzie sprzedaż energii elektrycznej nie będzie zmieniana w toku realizacji zamówienia z wyjątkiem sytuacji, w której dokona się zmiana podatku akcyzowego lub w przypadku zmian przepisów prawa powszechnie obowiązującego o ile ich nie można było przewidzieć w chwili składania ofert.
  2. Należność Wykonawcy za zużytą energię elektryczną w okresach rozliczeniowych obliczana będzie jako iloczyn ilości sprzedanej energii elektrycznej ustalonej na podstawie wskazań układów pomiarowo-rozliczeniowych i ceny jednostkowej energii elektrycznej określonej w Umowie.
  3. Do wyliczonej należności Wykonawca doliczy należny podatek VAT według obowiązującej stawki.
  4. Rozliczanie zobowiązań wynikających z tytułu zarówno sprzedaży energii elektrycznej jak i z tytułu dystrybucji energii elektrycznej (z OSD) odbywać się będzie według układu pomiarowo – rozliczeniowego dla danego punktu poboru energii.
  5. Wykonawca nie przewiduje zainstalowania innego lub dodatkowego układu pomiarowego z tytułu świadczenia usługi dystrybucji oraz sprzedaży energii elektrycznej przez dwa odrębne podmioty.
  6. Odczyty rozliczeniowe układów pomiarowo-rozliczeniowych i rozliczenia kosztów sprzedanej energii odbywać się będą w okresach stosowanych przez OSD.

 

6.Płatności

 

        1. Płatnikiem należności za energię elektryczną jest Szpital Powiatowy w Pyrzycach, ul. Jana Pawła II nr 2, 74-200 Pyrzyce.
  1. Termin płatności faktur wynosi 30 dni od daty ich wystawienia, ale nie wcześniej niż 21 dni od daty ich dostarczenia. Data zapłaty to data obciążenia rachunku bankowego Zamawiającego.
  2. Za przekroczenie terminów płatności określonych w fakturach, Wykonawca może naliczyć odsetki w wysokości ustawowej.
  3. Zamawiający oświadcza, że jest płatnikiem podatku VAT i posiada numer identyfikacji podatkowej NIP: 853-14-47-442.
  4. Wykonawca oświadcza, że jest płatnikiem podatku VAT i posiada numer identyfikacji podatkowej NIP: …………………
  5. Wynikające z niniejszej umowy prawa i obowiązki wykonawcy nie mogą być przenoszone na inne podmioty pod jakimkolwiek tytułem prawnym, chyba że Zamawiający wyrazi na to przeniesienie zgodę w formie pisemnej zastrzeżonej pod rygorem nieważności.
  6. Wynikające z niniejszej umowy prawa i obowiązki nie mogą być przenoszone na inne podmioty w wyniku wykonania umowy poręczenia albo innej umowy zmieniającej strony stosunku obligacyjnego, chyba że Zamawiający wyrazi na to przeniesienie zgodę w formie pisemnej zastrzeżonej pod rygorem nieważności.

 

7.Obowiązywanie Umowy, wypowiedzenie Umowy, wstrzymanie dostaw.

 

  1. Umowa wchodzi w życie w zakresie każdego punktu poboru energii z dniem skutecznego wypowiedzenia aktualnej umowy kompleksowej i wejścia w życie umowy o świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej poprzedzonej pozytywną weryfikacją zgłoszenia zmiany sprzedawcy.
  2. Umowa zostaje zawarta na czas oznaczony do dnia 31.12.2013r.
  3. Dzień wejścia Umowy w życie jest dniem rozpoczynającym sprzedaż energii elektrycznej przez Wykonawcę.
  4. Dla realizacji Umowy w zakresie każdego punktu poboru konieczne jest jednoczesne obowiązywanie umów:
    1. Umowy o świadczenie usług dystrybucji zawartej pomiędzy Zamawiającym a OSD,
    2. Generalnej umowy dystrybucyjnej zawartej pomiędzy Wykonawcą a OSD,
    3. Umowy zawartej przez Wykonawcę z OSD umożliwiającej bilansowanie handlowe Zamawiającego przez Wykonawcę.
  5. Zamawiający oświadcza, że Umowa o świadczenie usług dystrybucji, o której mowa powyżej będzie ważna przez cały okres obowiązywania Umowy, a w przypadku jej rozwiązania, Zamawiający zobowiązany jest poinformować o tym Wykonawcę w formie pisemnej w terminie 7 dni od momentu złożenia oświadczenia o wypowiedzeniu umowy o świadczenie usług dystrybucji, pod rygorem rozwiązania Umowy.
  6. W przypadku gdy Wykonawca poweźmie wiadomość iż umowa o świadczenie usług dystrybucji została rozwiązana bądź wygasła, a Zamawiający nie poinformuje go o tym w trybie wskazanym powyżej, Umowa ulega natychmiastowemu rozwiązaniu w zakresie punktów poboru, do których dostarczana jest energia elektryczna w ramach umowy o świadczenie usług dystrybucji z dniem jej rozwiązania.
  7. Przedstawicielem Wykonawcy w ramach realizacji niniejszej umowy jest…………………………., tel. ………………., fax, e-mail……………………………………………….
  8. Przedstawicielem Zamawiającego w ramach realizacji niniejszej umowy jest ……. ……., tel……., fax, e-mail …….

 

8.Zmiana Umowy

1.Zgodnie z art. 144 ustawy – Prawo zamówień publicznych, Zamawiający dopuszcza zmiany umowy w zakresie:

    1. Terminu realizacji umowy – wskutek wystąpienia okoliczności niezależnych od stron umowy.
    2. Aktualizacja rozwiązań z uwagi na postęp technologiczny lub zmiany obowiązujących przepisów.
    3. Inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz wykonawcy skutkujące niemożliwością prowadzenia dostaw.
    4. Zmiany osobowe: zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca i Zamawiający realizuje przedmiot umowy na inne legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami i kwalifikacjami.
    5. Pozostałe zmiany:
  1. siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ,
  2. zmiana obowiązującej stawki VAT. Jeśli zmiana stawki VAT będzie powodować zwiększenie kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia wynagrodzenia o kwotę równą różnicy w kwocie podatku zapłaconego przez wykonawcę,
  3. zmiana stawki podatku akcyzowego zawartego w stawce netto 1 MWh energii elektrycznej czynnej,
  4. zmiana ceny netto w przypadku zmian przepisów prawa powszechnie obowiązującego o ile ich nie można było przewidzieć w chwili składania ofert.

 

 

2. Wszelkie zmiany i uzupełnienia Umowy w przypadkach, o których mowa w ust. 1 wymagają formy pisemnego aneksu, pod rygorem nieważności.

 

 

9.Postanowienia końcowe.

 

  1. Integralną częścią niniejszej umowy jest wykaz punktów poboru energii elektrycznej (załącznik nr 1 do Umowy).
  2. Zamawiający dla realizacji umowy i dokonania czynności związanych
    z wprowadzeniem jej do realizacji przez OSD udziela Wykonawcy pełnomocnictwa
    o treści zawartej w załączniku nr 2 do niniejszej umowy.
  3. Umowę sporządzono w 2 jednobrzmiących egzemplarzach, z czego 1 egzemplarz dla Zamawiającego i 1 egzemplarz dla Wykonawcy.

 

 

Zamawiający Wykonawca

 

 

 

 

 

 

 

Załączniki do umowy

    1. Załącznik nr 1 –Wykaz punktów poboru energii elektrycznej
    2. Załącznik nr 2 – pełnomocnictwo.

 

 

 

 

 

Załącznik nr 1 do umowy sprzedaży energii elektrycznej.

 

Lp. Obiekt Kod Miejscowość Adres Nr licznika Grupa taryfowa Moc umowna Zużycie
w okresie trwania umowy
1
2
3
4
5
6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik nr 2 do umowy sprzedaży energii elektrycznej.

 

 

 

Miejscowość, dnia ……………………

 

Oznaczenie Mocodawcy/Zamawiającego:

…………………………. z siedzibą w ……..

REGON: …………………………..

NIP: …………………………..

Miejscowość …………………………..

Adres: …………………………..

 

 

PEŁNOMOCNICTWO

 

 

Niniejszym udzielamy pełnomocnictwa na rzecz:

Nazwa Sprzedawcy z siedzibą w …. Ul….. 00-000 Miejscowość, NIP:…… REGON: …. do dokonania następujących czynności związanych ze zmianą sprzedawcy energii elektrycznej:

 

  1. zgłoszenia właściwemu Operatorowi Systemu Dystrybucyjnego do realizacji umowy sprzedaży energii elektrycznej,
  2. doprowadzenia do przygotowania i przedłożenia z właściwym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego umowy o świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej,
  3. dokonywania wszelkich czynności, które będą konieczne do przeprowadzenia działań, o których mowa w pkt. 1-3,
  4. udzielania dalszych pełnomocnictw w w/w zakresie.

 

Pełnomocnictwo jest ważne w okresie trwania umowy sprzedaży energii elektrycznej z w/w Sprzedawcą i dotyczy punktów poboru energii wymienionych w Załączniku nr 1.

 

 

 

 

 

 

…………………………….                                                                                                                                                                                ….…………………………….

(pieczątka Mocodawcy)                                                                                                                                                             (podpisy osób upoważnionych, pieczątki imienne)