Rejestracja on-line





Dotyczy: postępowanie przetargowe nr 16/2012

Szpital Powiatowy z siedzibą w Pyrzycach informuje, że wpłynęły zapytania ze strony Wykonawców dotyczące ww postępowania. W związku z powyższym udzielamy następujących odpowiedzi:

1. Pytanie – prosimy o wprowadzenie do par. 5 wzoru umowy zapisu:
Mając na uwadze art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 12 mają 2011 r o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych (Dz. U. Nr 122 poz. 696 ze zm.) prosimy o wyjaśnienie czy zamawiający uzna za niezgodną ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia ofertę z ceną wyższą niż cena maksymalna określona tym przepisem tj:
– w przypadku oferenta prowadzącego obrót hurtowy:cena wyższa niż urzędowa cena zbytu produktu stanowiącego podstawę limitu powiększona o marżę nie wyższą niż urzędowa marża hurtowa;
– w przypadku oferenta nieprowadzącego obrotu hurtowego:cena wyższa niż urzędowa cena zbytu oferowanego produktu.

Odpowiedź- TAK.

2. Pytanie – W związku z art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 12 mają 2011 r. o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wrobów medycznych (Dz. U z dnia 13 czerwca 2011 r ) dopuszcza się zmianę niniejszej umowy poprzez obniżenie cen nabywanych wyrobów medycznych, w wypadku:
– obniżenia urzędowej ceny zbytu nabywanego wyrobu medycznego, w przypadku nabywania od podmiotu innego niż przedsiębiorca prowadzący obrót hurtowy w rozumieniu ustawy z dnia 6 września 2001 r. Prawo Farmaceutyczne. Zmiana ceny obowiązuje od dnia obowiązywania nowej urzędowej ceny zbytu i nie wymaga aneksu do Umowy,
– obniżenia wysokości limitu finansowania dla grupy limitowej, do której należy nabywany wyrób, w przypadku nabywania od podmiotu będącego przedsiębiorcą prowadzącym obrót hurtowy w rozumieniu ustawy z dnia 6 września 2001 r. -Prawo Farmaceutyczne. Zmiana ceny obowiązuje od dnia obowiazywania nowej wysokości limitu finansowania i nie wymaga aneksu do Umowy.

Odpowiedź- TAK.

3. Pytanie – w par. 5 ust. 4 wzoru umowy zamawiający zastrzega sobie możliwość ilościowej zmiany poszczególnych asortymentów do wysokości całkowitej wartości zamówienia, okreslonego umową. Zamawiający nie określił warunków tej ilościowej zmiany, co zgodnie z art. 144 ust. 2 w zw. z art. 144 ust. 1 in fine Ustawy PZP, będzie przesądzać o jej nieważności czy zamawiający odstapi od tego zapisu w umowie?

Odpowiedź- W niniejszym przypadku ceny jednostkowe asortymentu zgodne będą z treścią oferty Wykonawcy. Zmiany ilościowe wynikać będą z bieżących potrzeb Zamawiającego.

4. Pytanie – w par. 6 ust. 5 zamawiający zastrzega sobie możliwość niepełnej realizacji zamówienia.Niepełna realizacja zamówienia ze strony zamawiajacego nie pociąga za sobą naliczania kar umownych przez Wykonawcę jak też nie narusza postanowień niniejszej umowy.
Jaka jest minimalna gwarantowana wielkość zamawianych dostaw, która zamawiający obowiązany jest podać na podstawie art. 29 ust. 1 Ustawy PZP, zgodnie z wytycznymi KIO? Pytanie jest tym bardziej uzasadnione, skoro zamawiający zastrzega sobie niepełna realizację zamówienia. Zamawiajacy nie określił warunków tej niepełnej realizacji, m.in. nie wskazał w żaden sposób granicy tej niepełnej realizacji. Zgodnie z art. 144 ust. 2 w zw z art. 144 ust 1 in Fine Ustawy PZP brak określenia warunków zmiany umowy będzie przesądzać o nieważności danego zapisu umownego. Czy w związku z tym zamawiający odstąpi od tego zapisu w umowie?

Odpowiedź- zamawiający zastrzega sobie możliwość niepełnej realizacji zamówienia. Niepełna realizacja zamówienia ze strony Zamawiającego tj. 20% nie pociąga odpowiedzialnośći ze strony zamawiajacego, jak też nie narusza postanowień niniejszej umowy.

5. Pytanie – czy w celu miarkowania kar umownych zamawiający dokona modyfikacji postanowień projektu przyszłej umowy w zakresie zapisów par. 6 ust. 1:
W przypadku niedotrzymania terminów określonych w ust. 1 wykonawca zapłaci zamawiającemu karę:
– przy zwłoce do 14 dni w wysokości 0,3% wartości brutto niezrealizowanego zamówienia za każdy dzień zwłoki, jednak nie więcej niż 10% wartości brutto niezrealizowanego zamówienia,
– przy zwłoce powyżej 14 dni w wysokości 1% wartości brutto niezrealizowanego zamówienia za każdy dzień zwłoki, jednak nie więcej niż 10% wartości brutto niezrealizowanego zamówienia.

Odpowiedź- NIE.

6. Pytanie – zwracamy się z prośbą o usunięcie zapisu w par. 8 ust. 2:
Wykonawca zrzeka się dochodzenia odsetek z tytułu zwłoki w zapłacie, jeśli nie wystapi z roszczeniami o ich zapłatę w terminie 14 dni od uregulowania nalezności głównej.

Odpowiedź- NIE.

7. Pytanie – czy zamawiający dokona modyfikacji zapisów wzoru umowy i dopuści w trakcie obowiazywania umowy zmianę ceny brutto w przypadku, gdyby na skutek zmiany przepisów podatkowych uległa zmianie obowiazujaca w chwili zawarcia umowy stawka podatku VAT?

Odpowiedź- NIE.