Dotyczy: postępowanie przetargowe nr 17/2013 na dostawę leków do Apteki Szpitala Powiatowego w Pyrzycach.
Szpital Powiatowy z siedzibą w Pyrzycach informuje, że wpłynęły zapytania ze strony Wykonawców dotyczące ww postępowania. W związku z powyższym udzielamy nastepujących odpowiedzi:
1. Pytanie – prosimy o wykreślenie z przyszłej umowy zapisu zawartego w § 3 ust. 3 projektu umowy jako niezgodnego z prawem.
Odpowiedź-Zamawiający nie wyraza zgody.
2. Pytanie – zamawiający zastrzega sobie możliwość zmian ilościowych przedmiotu umowy, ale nie okreslił ich warunków, m.in. nie wskazał w jakoch okolicznościach zmiana mogłaby mieć miejsce, nie wskazał w żaden sposób granic zmian ilościowych odnośnie poszczególnych pozycji itp. Zgodnie z art. 144 ust. 2 w związku z art. 144 ust. 1 /lin fine/ Ustawy PZP, brak okreslenia warunków zmiany umowy będzie przesadzać o nieważności zapisów z § 5 ust. 4 i § 12 ust. 1 umowy. Czy w związku z tym Zamawiający odstapi od tych zapisów w umowie?
Odpowiedź- Zamawiający nie wyraża zgody.
3. Pytanie – prosimy o rozszerzenie zapisu § 6 ust. 1 myślnik drugi projekt umowy poprzez zapis wskazujący jednoznacznie na to, iż kara będzie naliczana od wartości niedostarczonego w terminie zamówienia; „… w wysokości 10% wartości brutto niedostarczonego w terminie powyżej 14 zamówienia”. Nadmieniam, że opóźnienie może dotyczyć niewielkiej części zamówienia (np. 5%) i nieuzasadnionym jest karanie wykonawcy za część zamówienia dostarczoną terminowo.
Odpowiedź- Zamawiający nie wyraża zgody.
4. Pytanie – co zamawiający rozumie pod pojęciem „… dokonać zakupu ww. asortymentu u innego Dostawcy na koszt i ryzyko Wykonawcy” zawartym w § 6 ust. 4 projektu umowy? Czy chodzi o pokrycie róznicy w cenie pomiedzy ceną wynikającą z zawartej umowy a cena jaką zamawiający zapłacił w przypadku nabycia zastępczego oraz ewentualnych kosztów dodatkowych zamówienia? Nadmieniamy, że w swietle obowiązującego prawa uprawnienie do nabycia zastępczego z pokryciem kosztów (a nie różnicy w cenie) może nastapić tylko w przypadku jeśli kupujący wcześniej zapłacił za towar sprzedawcy, który był zobowiązany do dostawy tego towaru. W przeciwnym razie, w przypadku opóźnienia dostawy, Zamawiający otrzymywałby de facto darowiznę od Wykonawcy.
Odpowiedź- pokrycie całości kosztów zakupu towaru wynikającego z zawartej umowy.
5. Pytanie – czy w przypadku wstrzymania produkcji lub wycofania z obrotu przedmiotu umowy i brak możliwości dostarczenia zamiennika preparatu w cenie przetargowej (bo np. będzie to groziło rażącą stratą dla Wykonawcy) Zamawiający wyrazi zgodę na sprzedaż w cenie zbliżonej do rynkowej lub wyłączenie tego produktu z umowy bez konieczności ponoszenia kary przez Wykonawcę (dotyczy zapisu § 7 ust. 2 projektu umowy)?
Odpowiedź- Zamawiający nie wyraża zgody.