Rejestracja on-line





Dot. postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na dostawę leków do apteki Szpitala Powiatowego w Pyrzycach, nr sprawy: 6/2014.

Szpital Powiatowy w Pyrzycach informuje, że wpłynęły zapytania ze strony Wykonawców dotyczące ww postępowania. W związku z powyzszym udzielamy nastepujacych odpowiedzi:
1. Pytanie
Pakiet 1, poz. 1, 3: Czy w tych pozycjach cenę należy podać odpowiednio za 1 kg i 1mb, czy za opakowanie A 5kg i 200mb?
Odpowiedź- pozycja nr 1 za 1 op. pozycja nr 3 – 200 mb- 1 op.
2. Pytanie – Pakiet 12, poz. 4-5: Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie podkładu, bez substancji antybakteryjnej, wykonanego z włókna poliestrowego, który jest miękki i puszysty, doskonale przylega do ciała pacjenta, chroni skórę przed temperaturą i uciskiem ze strony opaski?
Odpowiedź- NIE.
3. Pytanie – Pakiet 12, poz. 4: Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie podkładu w rozm. 10cm x 3m?
Odpowiedź- NIE.
4. Pytanie – Pakiet 12, poz. 5: Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie podkładu w rozm. 15cm x 3m?
Odpowiedź- NIE.
Pytania dot. treści umowy:
1. Czy za dni robocze w rozumieniu wzoru umowy będą uważane dni od poniedziałku do piątku, za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy?
Odpowiedź- od poniedziałku do niedzieli.
2. Czy Zamawiający zgadza się aby w § 3 ust. 3 wzoru umowy zostało wykreślone zdanie drugie?
Art. 13 ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o terminach zapłaty w transakcjach handlowych (Dz. U. z 2013 r. poz. 203) nie dopuszcza jakiegokolwiek wyłączenia lub ograniczenia uprawnienia wierzyciela do otrzymania odsetek, w tym w szczególności zrzeczenia się roszczenia o zapłatę odsetek. Jeżeli zatem nawet zdanie drugie w § 3 ust. 3 wzoru umowy nie zostanie wykreślone, to postanowienie zawarte w tym zdaniu będzie nieważne z mocy art. 58 § 1 Kodeksu cywilnego w związku z art. 13 ustawy o terminach zapłaty w transakcjach handlowych, czyli nie wywoła żadnych skutków prawnych.
Odpowiedź- NIE.
3. Czy Zamawiający zgadza się aby w § 3 ust. 4 wzoru umowy słowa „nie wpływa na zmianę cen brutto” zostały zastąpione słowami „nie wpływa na zmianę cen netto”?
Zmiana stawki podatku VAT nie dotyczy ceny netto; powinna zatem powodować zmianę ceny brutto, nie zaś ceny netto.
Odpowiedź- NIE.
4. Czy Zamawiający zgadza się aby w § 3 ust. 4 wzoru umowy zostało dodane zdanie o następującej (lub podobnej) treści: „Strony mogą wyjątkowo zmienić ceny brutto w przypadku zmiany prawa w zakresie stawki podatku VAT; bądź w przypadku przekraczającej 3% zmiany średniego kursu NBP walut EUR lub USD w stosunku do kursu z dnia zawarcia umowy; bądź w przypadku gdy suma miesięcznych lub kwartalnych wskaźników cen i usług konsumpcyjnych opublikowanych przez Prezesa GUS za okres od dnia zawarcia umowy przekroczy 3% – pod warunkiem uzgodnienia zmiany cen w aneksie do umowy”?
Dodanie powyższego zdania nie zagraża interesom Zamawiającego. Chodzi o to, aby zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający zachował możliwość podjęcia w przyszłości decyzji w sprawie ewentualnej zmiany cen w szczególnych okolicznościach takich jak zmiana stawki podatku VAT, inflacja lub znaczna zmiana kursów walut. Jeżeli Zamawiający nie będzie akceptował zmiany cen, będzie mógł odmówić podpisania aneksu o zmianie umowy.
Odpowiedź – NIE.
5. Czy Zamawiający zgadza się aby w § 6 ust. 2 wzoru umowy słowa „opóźnieniu”, „opóźnienia” zostały zastąpione słowami „zwłoce”, „zwłoki”?
Uzasadnione jest aby kara była naliczana tylko za zwłokę (czyli opóźnienie zawinione przez wykonawcę), nie zaś za wszelkie opóźnienia, czyli także niezawinione przez wykonawcę. Nie ma uzasadnienia rozszerzanie odpowiedzialności wykonawcy także na niezawinione naruszenie terminu. Zgodnie z wyrokiem Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 19 września 2011 r. KIO 1910/11, wykonawca może być obciążony karą umowną za wystąpienie tylko takich czynników, za które jest odpowiedzialny.
Odpowiedź – NIE.
6. Jak należy rozumieć poniesienie przez wykonawcę koszt zakupu asortymentu u innego dostawcy, o którym mowa w § 6 ust. 4 wzoru umowy? Czy chodzi o obciążenie wykonawcy różnicą pomiędzy ceną zapłaconą innemu dostawcy przez Zamawiającego a ceną wynikającą z umowy?
Odpowiedź – TAK.
7. Czy Zamawiający zgadza się aby w § 9 ust. 1 wzoru umowy zostało dodane zdanie o następującej (lub podobnej) treści: „Przed rozwiązaniem umowy strona rozwiązująca pisemnie wezwie drugą stronę do należytego wykonywania umowy.”?
Zważywszy na doniosłe i nieodwracalne skutki prawne rozwiązania umowy, celowe jest aby przed rozwiązaniem umowy nastąpiło wezwanie do należytego wykonywania umowy. Takie wezwanie najprawdopodobniej zmobilizuje stronę do należytego wykonywania umowy i pozwoli uniknąć rozwiązania umowy, a tym samym uniknąć skutków rozwiązania umowy, które są niekorzystne dla obu stron.
Odpowiedź – NIE.
8. Zważywszy na treść § 11 ust. 1 wzoru umowy, jaką minimalną ilość towarów (jaki procent ilości wskazanych w SIWZ) Zamawiający na pewno zamówi?
Odpowiedź na powyższe pytanie ma istotne znaczenie dla odpowiedniej kalkulacji oferowanej ceny. Zgodnie z poglądem Krajowej Izby Odwoławczej wyrażonym m.in. w wyroku z dnia 18 czerwca 2010 r. KIO 1087/10, z art. 29 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych wynika obowiązek dokładnego określenia przez zamawiającego ilości zamawianych produktów; zamawiający nie jest zwolniony z tego obowiązku nawet jeżeli nie jest w stanie przewidzieć dokładnych ilości zamawianych produktów.
Udzielając odpowiedzi na powyższe pytania proszę wziąć pod uwagę bieżące orzecznictwo Krajowej Izby Odwoławczej dotyczące umów.
Zgodnie z wyrokiem Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 29 czerwca 2009 r. KIO/UZP 767/09, „mimo iż sytuacja Zamawiającego przy kształtowaniu treści umowy jest silniejsza, powinien on brać pod uwagę nie tylko swoje interesy, ale także interesy Wykonawcy i starać się ułożyć stosunek prawny tak, aby te interesy były jak najbardziej zrównoważone”. Podobne stanowisko Krajowa Izba Odwoławcza zajęła w wyroku z dnia 21 lutego 2008 r. KIO/UZP 97/08, w wyroku z dnia 27 grudnia 2011 r. KIO 2649/11, w wyroku z dnia 17 grudnia 2012 r. KIO 2631/12, KIO 2655/12 oraz w wielu innych orzeczeniach.
Odpowiedź- Zamawiający w momencie przeprowadzenia postępowania planuje zamówić ilość towaru zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia. Zamawiający zakłada, że niepełna realizacja zamówienia może nastąpić na skutek okoliczności których aktualnie nie zna i nie jest w stanie przewidzieć.
9. Czy w § 3 ust. 2 Zamawiający wyrazi zgodę na ustalenie terminu płatnosci za fakturę liczonego od daty wystawienia faktury oraz dokona modyfikacji poprzez wprowadzenie nastepującego zapisu: „za datę dokonania płatności uznaje się datę uznania rachunku bankowego Wykonawcy.
Odpowiedź- NIE.
10. Czy w celu miarkowania kar umownych Zamawiający dokona modyfikacji postanowień projektu przyszłej umowy w zakresie zapisów § 6 ust. 1: „w przypadku niedotrzymania terminów okreslonych w ust. 1 Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę:
– przy opóźnieniu do 14 dni w wysokości 0,3% wartosci brutto niezrealizowanego zamówienia za kazdy dzień opóźnienia jednak nie więcej niż 10% wartości brutto niezrealizowanego zamówienia,
– przy opóźnieniu powyzej 14 dni w wysokości 10% wartości brutto danej dostawy.
Odpowiedź- NIE.
11. Czy majac na uwadze ekonomiczne gospodarowanie środkami publicznymi oraz konieczność redukcji dawki u pacjentów z zaburzeniami czynności nerek, Zamawiający w zadaniu nr 9 poz. 8 (meropenem) wymaga aby ww produkt posiadał trwałośc roztworu po przygotowaniu 24 godziny w tem. 2-8 stopni C?
Odpowiedź- NIE.