Dotyczy postępowania przetargowego na SERWISOWANIE ORAZ NAPRAWĘ SPRZĘTU MEDYCZNEGO – Nr 14/23
Pyrzyce, dnia 05.10.2023 r.
Dotyczy postępowania przetargowego na SERWISOWANIE ORAZ NAPRAWĘ SPRZĘTU MEDYCZNEGO – Nr 14/23
Szpital Powiatowy w Pyrzycach informuje, że wpłynęły zapytania ze strony Wykonawców dotyczące ww postępowania. W związku z powyższym udzielamy następujących odpowiedzi:
Pytanie 1
Dotyczy: SWZ, Rozdział XI
Prosimy Zamawiającego o dodanie wymogu, by Wykonawca wraz z ofertą dot. pakietu nr 5, przedstawił:
a) wykaz minimum 3 usług wykonanych lub wykonywanych w zakresie usług serwisowych sprzętu medycznego o wartości minimum:
Pakiet 5 – 250 000 zł brutto
w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy.
W przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzający ich należyte wykonanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy. W odniesieniu do usług (umów) w trakcie realizacji, których część została faktycznie wykonana przez Wykonawcę, wykazanie i potwierdzenie zrealizowanej części zamówienia musi spełniać wymogi określone przez Zamawiającego. Wykonawca składający ofertę na kilka zadań musi wykazać się wykonanymi minimum 3 usługami o wymaganej wartości łącznej równej sumie tych zadań.
b) wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, posiadających aktualne, imienne i ważne certyfikaty wystawione przez producenta urządzeń – minimum 3 osoby
Urządzenia wymienione w pakiecie nr 5 są urządzeniami inwazyjnymi, funkcjonującymi w ciele pacjentów, dla których kluczowe jest zachowanie odpowiedniego poziomu jakości, która zapewnia bezpieczeństwo personelu i pacjentów, w oparciu o aktualne zalecenia producenta urządzeń. Stały Nadzór Techniczny nad wysokospecjalistycznymi sprzętami, zawartymi w pakiecie nr 5, wymaga doświadczenia w wykonywaniu usług o podobnych charakterze i potwierdzonej przez producenta wiedzy posiadanej przez wskazane osoby realizujące zamówienie.
Odpowiedź- TAK.
Pytanie 2
Dotyczy: SWZ, Rozdział XIV, Pkt. 2
Czy Zamawiający rozumie wynagrodzenie ryczałtowe jako stałą, równą kwotę płatną co miesiąc?
Odpowiedź- TAK.
Pytanie 3
Dotyczy: SWZ, Rozdział XV, Pkt. 1.
Czy Zamawiający akceptuje reakcję serwisu również w postaci pomocy zdalnej, kontaktu telefonicznego lub mailowego potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia awarii przez Wykonawcę?
Odpowiedź- Zgodnie z zapisami SWZ.
Pytanie 4
Dotyczy: SWZ, Rozdział XV, Pkt. 1.
Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający określa czas reakcji w postaci godzin w dni robocze.
Odpowiedź- TAK.
Pytanie 5
Dotyczy: Załącznik nr 1 do SWZ, Pkt. 1.
Prosimy o usunięcie, dla pakietu nr 5, części:
„- naprawa i konserwacja sprzętu medycznego:
-
…………………………… netto za roboczogodzinę
(słownie: ………………………………………………………)
-
………………………………. brutto za roboczogodzinę
(słownie: ………………………………………………………)”
ponieważ, zgodnie z zapisami SWZ i Projektowanych Postanowień Umowy, dla pakietu nr 5, Stały Nadzór Techniczny obejmuje m.in. terminowe wykonywanie przeglądów okresowych, wykonywanie napraw i konserwacji sprzętu medycznego, co powoduje, że osobna wycena napraw i konserwacji za roboczogodzinę nie ma uzasadnienia (SWZ, Rozdział XIV, Pkt. 2: „Cena oferty stanowi wynagrodzenie ryczałtowe.”), a wiążącą ceną dla pakietu nr 5 obejmującą pełen zakres usług wymagany w ramach SWZ, zawiera cena za Stały Nadzór Techniczny.
Odpowiedź- TAK.
Pytanie 6
Dotyczy: Załącznik nr 2 do SWZ, Pakiet nr 5
Czy dla pozycji nr 6 (Myjnia ultradźwiękowam Endosonik Ultras Cleaner, numer seryjny: 21523846) Zamawiający zgodzi się, by zakres usług dotyczył wyłącznie przeglądów okresowych?
Dla wskazanej pozycji nie ma obecnie dostępu do wszystkich części zamiennych z uwagi na wiek lub technologię sprzętu.
Odpowiedź- TAK.
Pytanie 7
Dotyczy: Załącznik nr 4 do SWZ (Projektowanie postanowień umowy), §1, ust. 1. pkt. 1.
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dodanie wymogu, by w ramach Pakietu nr 5, Wykonawca w zakresie Stałego Nadzoru Technicznego, na czas naprawy wykonywanej poza siedzibą Zamawiającego, udostępniał nieodpłatnie urządzenie zastępcze?
Taki wymóg pozwoli na utrzymanie płynności zabiegowej przy braku dostępu do uszkodzonego urządzenia.
Odpowiedź- TAK.
Pytanie 8
Dotyczy: Załącznik nr 4 do SWZ (Projektowanie postanowień umowy), §1, ust. 1. pkt. 2.
Prosimy o usunięcie, dla pakietu nr 5, wskazanego pkt:
„Naprawy i konserwacje zgłaszanego każdorazowo sprzętu medycznego, nie objętego stałym nadzorem technicznym, w ramach kompetencji Wykonawcy.”, ponieważ wszystkie urządzenia wyszczególnione w pakiecie nr 5 są objęte Stałym Nadzorem Technicznym.
Odpowiedź- TAK.
Pytanie 9
Dotyczy: Załącznik nr 4 do SWZ (Projektowanie postanowień umowy), §2, ust. 1.
Prosimy o postawienie wymogu dla pakietu nr 5, by wraz z ofertą Wykonawca przedstawił Potwierdzenie Autoryzacji wystawione przez producenta sprzętu medycznego, co zagwarantuje również wykonywanie czynności serwisowych zgodnie z aktualnymi zaleceniami producenta.
Odpowiedź- TAK.
Pytanie 10
Dotyczy: Załącznik nr 4 do SWZ (Projektowanie postanowień umowy), §5
Prosimy o informację, czy włączenie do wykazu dodatkowej aparatury oznaczać będzie zwiększenie wynagrodzenia – i analogicznie – skreślenie z wykazu oznaczać będzie zmniejszenie wynagrodzenia?
Odpowiedź- TAK.
Pytanie 11
Dotyczy: Załącznik nr 4 do SWZ (Projektowanie postanowień umowy), §7
Czy Zamawiający nie będzie naliczał kar umownych w sytuacji dostarczenia przez Wykonawcę urządzenia zastępczego na czas naprawy?
Odpowiedź – Zgodnie z zapisami SWZ.
Pytanie 12
Dotyczy: Załącznik nr 4 do SWZ (Projektowanie postanowień umowy), §8
Czy Zamawiający akceptuje reakcję serwisową również w postaci pomocy zdalnej, kontaktu telefonicznego lub mailowego potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia awarii przez Wykonawcę?
Odpowiedź- Zgodnie z zapisami SWZ.
Pytanie 13
Dotyczy: Załącznik nr 4 do SWZ (Projektowanie postanowień umowy), §9 ust. 3.
Prosimy o usunięcie wskazanego ustępu, ponieważ w Projektowanych Postanowieniach Umowy nie ma §4 ani §1 ust. 1. lit. a.
Odpowiedź- TAK.
Pytanie 14
Dotyczy: Załącznik nr 4 do SWZ (Projektowanie postanowień umowy), §12 ust. 3.
Prosimy o usunięcie tego ustępu, dla pakietu nr 5.
Zgodnie z zapisami SWZ i Projektowanych Postanowień Umowy, dla pakietu nr 5, Stały Nadzór Techniczny obejmuje m.in. terminowe wykonywanie przeglądów okresowych, wykonywanie napraw i konserwacji sprzętu medycznego, co powoduje, że osobna wycena napraw i konserwacji za roboczogodzinę nie ma uzasadnienia (SWZ, Rozdział XIV, Pkt. 2: „Cena oferty stanowi wynagrodzenie ryczałtowe.”), a wiążącą ceną dla pakietu nr 5 obejmującą pełen zakres usług wymagany w ramach SWZ, zawiera cena za Stały Nadzór Techniczny, podana w §12 ust. 2. Projektowanych postanowień umowy.
Odpowiedź- TAK.