Rejestracja on-line





Dotyczy postępowania przetargowego na SERWISOWANIE ORAZ NAPRAWĘ SPRZĘTU MEDYCZNEGO – Nr 14/23

Pyrzyce, dnia 05.10.2023 r.

Dotyczy postępowania przetargowego na SERWISOWANIE ORAZ NAPRAWĘ SPRZĘTU MEDYCZNEGO – Nr 14/23

Szpital Powiatowy w Pyrzycach informuje, że wpłynęły zapytania ze strony Wykonawców dotyczące ww postępowania. W związku z powyższym udzielamy następujących odpowiedzi:

Pytanie 1

Dotyczy: SWZ, Rozdział XI

Prosimy Zamawiającego o dodanie wymogu, by Wykonawca wraz z ofertą dot. pakietu nr 5, przedstawił:

a) wykaz minimum 3 usług wykonanych lub wykonywanych w zakresie usług serwisowych sprzętu medycznego o wartości minimum:

Pakiet 5    – 250 000 zł brutto

w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy.

W przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzający ich należyte wykonanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy. W odniesieniu do usług (umów) w trakcie realizacji, których część została faktycznie wykonana przez Wykonawcę, wykazanie i potwierdzenie zrealizowanej części zamówienia musi spełniać wymogi określone przez Zamawiającego. Wykonawca składający ofertę na kilka zadań musi wykazać się wykonanymi minimum 3 usługami o wymaganej wartości łącznej równej sumie tych zadań.

b) wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, posiadających aktualne, imienne i ważne certyfikaty wystawione przez producenta urządzeń – minimum 3 osoby

Urządzenia wymienione w pakiecie nr 5 są urządzeniami inwazyjnymi, funkcjonującymi w ciele pacjentów, dla których kluczowe jest zachowanie odpowiedniego poziomu jakości, która zapewnia bezpieczeństwo personelu i pacjentów, w oparciu o aktualne zalecenia producenta urządzeń. Stały Nadzór Techniczny nad wysokospecjalistycznymi sprzętami, zawartymi w pakiecie nr 5, wymaga doświadczenia w wykonywaniu usług o podobnych charakterze i potwierdzonej przez producenta wiedzy posiadanej przez wskazane osoby realizujące zamówienie.

Odpowiedź- TAK.

Pytanie 2

Dotyczy: SWZ, Rozdział XIV, Pkt. 2

Czy Zamawiający rozumie wynagrodzenie ryczałtowe jako stałą, równą kwotę płatną co miesiąc?

Odpowiedź- TAK.

Pytanie 3

Dotyczy: SWZ, Rozdział XV, Pkt. 1.

Czy Zamawiający akceptuje reakcję serwisu również w postaci pomocy zdalnej, kontaktu telefonicznego lub mailowego potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia awarii przez Wykonawcę?

Odpowiedź- Zgodnie z zapisami SWZ.

Pytanie 4

Dotyczy: SWZ, Rozdział XV, Pkt. 1.

Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający określa czas reakcji w postaci godzin w dni robocze.

Odpowiedź- TAK.

Pytanie 5

Dotyczy: Załącznik nr 1 do SWZ, Pkt. 1.

Prosimy o usunięcie, dla pakietu nr 5, części:

„- naprawa i konserwacja sprzętu medycznego:

  • ………………………… netto za roboczogodzinę

(słownie: ………………………………………………………)

  • ……………………………. brutto za roboczogodzinę

(słownie: ………………………………………………………)

ponieważ, zgodnie z zapisami SWZ i Projektowanych Postanowień Umowy, dla pakietu nr 5, Stały Nadzór Techniczny obejmuje m.in. terminowe wykonywanie przeglądów okresowych, wykonywanie napraw i konserwacji sprzętu medycznego, co powoduje, że osobna wycena napraw i konserwacji za roboczogodzinę nie ma uzasadnienia (SWZ, Rozdział XIV, Pkt. 2: Cena oferty stanowi wynagrodzenie ryczałtowe.”), a wiążącą ceną dla pakietu nr 5 obejmującą pełen zakres usług wymagany w ramach SWZ, zawiera cena za Stały Nadzór Techniczny.

Odpowiedź- TAK.

Pytanie 6

Dotyczy: Załącznik nr 2 do SWZ, Pakiet nr 5

Czy dla pozycji nr 6 (Myjnia ultradźwiękowam Endosonik Ultras Cleaner, numer seryjny: 21523846) Zamawiający zgodzi się, by zakres usług dotyczył wyłącznie przeglądów okresowych?

Dla wskazanej pozycji nie ma obecnie dostępu do wszystkich części zamiennych z uwagi na wiek lub technologię sprzętu.

Odpowiedź- TAK.

Pytanie 7

Dotyczy: Załącznik nr 4 do SWZ (Projektowanie postanowień umowy), §1, ust. 1. pkt. 1.

Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dodanie wymogu, by w ramach Pakietu nr 5, Wykonawca w zakresie Stałego Nadzoru Technicznego, na czas naprawy wykonywanej poza siedzibą Zamawiającego, udostępniał nieodpłatnie urządzenie zastępcze?

Taki wymóg pozwoli na utrzymanie płynności zabiegowej przy braku dostępu do uszkodzonego urządzenia.

Odpowiedź- TAK.

Pytanie 8

Dotyczy: Załącznik nr 4 do SWZ (Projektowanie postanowień umowy), §1, ust. 1. pkt. 2.

Prosimy o usunięcie, dla pakietu nr 5, wskazanego pkt:

Naprawy i konserwacje zgłaszanego każdorazowo sprzętu medycznego, nie objętego stałym nadzorem technicznym, w ramach kompetencji Wykonawcy.”, ponieważ wszystkie urządzenia wyszczególnione w pakiecie nr 5 są objęte Stałym Nadzorem Technicznym.

Odpowiedź- TAK.

Pytanie 9

Dotyczy: Załącznik nr 4 do SWZ (Projektowanie postanowień umowy), §2, ust. 1.

Prosimy o postawienie wymogu dla pakietu nr 5, by wraz z ofertą Wykonawca przedstawił Potwierdzenie Autoryzacji wystawione przez producenta sprzętu medycznego, co zagwarantuje również wykonywanie czynności serwisowych zgodnie z aktualnymi zaleceniami producenta.

Odpowiedź- TAK.

Pytanie 10

Dotyczy: Załącznik nr 4 do SWZ (Projektowanie postanowień umowy), §5

Prosimy o informację, czy włączenie do wykazu dodatkowej aparatury oznaczać będzie zwiększenie wynagrodzenia – i analogicznie – skreślenie z wykazu oznaczać będzie zmniejszenie wynagrodzenia?

Odpowiedź- TAK.

Pytanie 11

Dotyczy: Załącznik nr 4 do SWZ (Projektowanie postanowień umowy), §7

Czy Zamawiający nie będzie naliczał kar umownych w sytuacji dostarczenia przez Wykonawcę urządzenia zastępczego na czas naprawy?

Odpowiedź – Zgodnie z zapisami SWZ.

Pytanie 12

Dotyczy: Załącznik nr 4 do SWZ (Projektowanie postanowień umowy), §8

Czy Zamawiający akceptuje reakcję serwisową również w postaci pomocy zdalnej, kontaktu telefonicznego lub mailowego potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia awarii przez Wykonawcę?

Odpowiedź- Zgodnie z zapisami SWZ.

Pytanie 13

Dotyczy: Załącznik nr 4 do SWZ (Projektowanie postanowień umowy), §9 ust. 3.

Prosimy o usunięcie wskazanego ustępu, ponieważ w Projektowanych Postanowieniach Umowy nie ma §4 ani §1 ust. 1. lit. a.

Odpowiedź- TAK.

Pytanie 14

Dotyczy: Załącznik nr 4 do SWZ (Projektowanie postanowień umowy), §12 ust. 3.

Prosimy o usunięcie tego ustępu, dla pakietu nr 5.

Zgodnie z zapisami SWZ i Projektowanych Postanowień Umowy, dla pakietu nr 5, Stały Nadzór Techniczny obejmuje m.in. terminowe wykonywanie przeglądów okresowych, wykonywanie napraw i konserwacji sprzętu medycznego, co powoduje, że osobna wycena napraw i konserwacji za roboczogodzinę nie ma uzasadnienia (SWZ, Rozdział XIV, Pkt. 2: „Cena oferty stanowi wynagrodzenie ryczałtowe.”), a wiążącą ceną dla pakietu nr 5 obejmującą pełen zakres usług wymagany w ramach SWZ, zawiera cena za Stały Nadzór Techniczny, podana w §12 ust. 2. Projektowanych postanowień umowy.

Odpowiedź- TAK.