Dotyczy: postępowania przetargowego nr 15/24 na:’Dostawa Leków”.
Pyrzyce, dnia 22.11.2024 r.
Dotyczy: postępowania przetargowego nr 15/24 na:’Dostawa Leków”.
Szpital Powiatowy w Pyrzycach informuje, że wpłynęły zapytania ze strony Wykonawców dotyczące ww postępowania. W związku z powyższym udzielamy następujących odpowiedzi:
-
Czy Zamawiający dopuszcza dostawy do magazynu butli Zamawiającego?
Odpowiedź- TAK.
-
Ze względu na specyfikę obrotu gazami medycznymi, przy dostawie butli z gazem, Zamawiający otrzymuje dowód dostawy, natomiast faktura jest generowana po potwierdzeniu przez Zamawiającego dowodu dostawy konkretnej butli.
Czy Zamawiający dopuszcza dostarczenie wraz z butlami podtlenku azotu, dowodu dostawy z wyszczególnionym rodzajem pobranego asortymentu oraz ilości dostarczonych sztuk butli a następnie dostarczenie faktury VAT pocztą lub za zgodą Szpitala, dostarczenie faktury VAT w wersji elektronicznej?
Odpowiedź- TAK.
-
Prosimy Zamawiającego o podanie szacowanej ilości butli podtlenku azotu, które Zamawiający zamierza utrzymywać na stanie.
Odpowiedź- 4 sztuki.
-
W związku z faktem, że podtlenek azotu med. nie jest lekiem ratującym życie, prosimy Zamawiającego o usunięcie wymogu dostaw „na cito” z projektowanym postanowień umowy § 6 ust 2. w zakresie dostaw obejmujących pakiet 5 – podtlenku azotu med. w butlach.
Odpowiedź- TAK.
5.Czy w celu miarkowania kar umownych Zamawiający dokona modyfikacji postanowień projektu przyszłej umowy w zakresie zapisów § 6 ust. 3:
-w przypadku niedotrzymania terminów określonych w ust. 1 Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę:
– przy zwłoce do 14 dni w wysokości 0,5% wartości brutto niezrealizowanej części danej dostawy, jednak nie więcej niż 10% wartości brutto niezrealizowanej części danej dostawy.
-
przy zwłoce powyżej 14 dni w wysokości 0,5% wartości brutto danej dostawy.
Odpowiedź. Zgodnie z zapisami w projekcie umowy.
Dot. Pak. 1 poz. 16.
Czy Zamawiający dopuści wycenę produktu Levofloxacin Kabi, 5 mg/ml;100 ml, rozt.d/inf.,10poj.KabiPac?
Odpowiedź- TAK.
Dot. Pak. 1 poz. 19.
Czy Zamawiający dopuści wycenę produktu Glycophos, 216mg/ml;20ml, konc.d/sp.roztw.d/inf.,20 amp.?
Odpowiedź – TAK.
Dot. Pak. 1 poz. 20.
Czy Zamawiający dopuści wycenę produktu Etomidate-Lipuro, 2mg/ml;10ml,emuls.do wstrz,10amp z przeliczeniem ilości x8 opakowań?
Odpowiedź- TAK.
Dot. Pak. 1 poz. 31 i 32, 51.
Czy Zamawiający dopuści wycenę produktu w postaci tabl. powl.?
Odpowiedź- TAK.
Dot. Pak. 1 poz. 40.
Czy Zamawiający dopuści wycenę produktu Thiamine, 50 mg/ml (5%);1ml,roztw.do wstrz.,10 amp? (Zg. M.Z.?)
Odpowiedź- TAK.
Dot. Pak. 1 poz. 44.
Czy Zamawiający dopuści wycenę produktu Tardyferon,80mg Fe2+,tabl.p.uw(i.rów)Delf,Hisz,30szt.?
Odpowiedź- TAK.
Dot. Pak. 1 poz. 46
Czy Zamawiający dopuści wycenę produktu EnteroDr., kaps., 20 szt. (kat. rej.
suplement diety)?
Odpowiedź- TAK.
Dot. Pak. 1 poz. 64.
Czy Zamawiający dopuści wycenę produktu Jardiance, 10 mg, tabl.powl., 70 szt. z przeliczeniem ilości x7 opakowań (pozwoli to na złożenie oferty atrakcyjniejszej cenowo)?
Odpowiedź- TAK.
Dot. Pak. 1 poz. 66.
Czy Zamawiający dopuści wycenę produktu Betaxolol PMCS, 20 mg, tabl., 30 szt. z przeliczeniem ilości x5 opakowań?
Odpowiedź- TAK.
Dot. Pak. 1 poz. 68.
Czy Zamawiający dopuści wycenę produktu Calperos 500, 200 mg jonów wapnia, kaps.twarde, 30 szt.?
Odpowiedź- TAK.
Dot. Pak. 1 poz. 75.
Czy Zamawiający dopuści wycenę produktu BioGlo, paski oftamolog.,zaw.fluoresc.sod.,100 szt.?
Odpowiedź- TAK.
PYTANIA OGÓLNE:
-
Prosimy o podanie, w jaki sposób prawidłowo przeliczyć ilość opakowań handlowych
w przypadku występowania na rynku opakowań posiadających inną ilość sztuk (tabletek, ampułek, kilogramów itp.), niż umieszczone w SWZ:
-
podawać pełne ilości opakowań zaokrąglone w górę , czy też
-
ilość opakowań przeliczyć do dwóch miejsc po przecinku?
Odpowiedź- podawać pełne ilości opakowań zaokrąglone w górę.
-
Czy Zamawiający dopuści zmianę tabletek/kapsułek/ tabletek powlekanych o przedłużonym uwalnianiu na tabletki/kapsułki/tabletki powlekane o zmodyfikowanym uwalnianiu i odwrotnie?
Odpowiedź- TAK.
-
Czy Zamawiający dopuści zmianę postaci iniekcyjnych, tj. fiolki, ampułki i odwrotnie?
Odpowiedź- proszę podać konkretne pozycje.
- Czy z uwagi na fakt, iż na rynku są zarejestrowane różne postaci leku, pod tą samą nazwą międzynarodową, Zamawiający wyrazi zgodę na zamianę w przedmiocie zamówienia występującej postaci injekcyjnej leku w obrębie tej samej drogi podania np.: flakony na butelki, pojemniki-KabiPack (KabiClear) i odwrotnie?
Odpowiedź- TAK.
5. Zwracamy się z prośbą o określenie w jaki sposób postąpić w przypadku tymczasowego braku dostępności lub zakończonej produkcji danego preparatu.
-
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na podanie ostatniej ceny oraz zawarcie stosownej informacji pod pakietem?
Odpowiedź- TAK.
-
Czy Zamawiający dopuści do wyceny preparaty dostępne na jednorazowe zezwolenie Ministra Zdrowia w przypadku gdy tylko takie są dostępne ?
Odpowiedź- TAK.
Pakiet 3 pozycja 14, 23 – Czy Zamawiający wyrazi zgodę na podanie ceny za opakowanie a’100szt. z przeliczeniem podanych ilości?
Odpowiedź- TAK.
Pakiet 3 pozycja 20, 21 – Czy Zamawiający wyrazi zgodę na podanie ceny za opakowanie a’10szt. z przeliczeniem podanych ilości?
Odpowiedź- TAK.
Pakiet 3 pozycja 22 – Czy Zamawiający wyrazi zgodę na podanie ceny za opakowanie a’50szt. z przeliczeniem podanych ilości?
Odpowiedź- TAK.
Pakiet 4 pozycja 1, 2 – Czy Zamawiający może potwierdzić, że wymaga zaoferowania pieluchomajtek dla dorosłych „dzienne” z min. jednym wskaźnikiem wilgotności?
Odpowiedź- zgodnie z zapisami SWZ.
Pakiet 4 pozycja 8 – Czy Zamawiający dopuści gazę w opakowaniu a’100mb?
Odpowiedź- TAK.
Pakiet 4 poz. 3: Czy Zamawiający wymaga podkładów 60×90 zawierających wkład chłonny z
superabsorbentem?
Odpowiedź- NIE.
Pakiet 4 poz. 8: Czy Zamawiający dopuści gazę 17N?
Odpowiedź- TAK.
Pakiet 4 poz. 8: Czy Zamawiający dopuści gazę 0,9x100mb?
Odpowiedź- TAK.
Pytanie: Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dopisanie do zapisów umowy następującej treści:
Jeżeli suma miesięcznych wskaźników cen towarów i usług konsumpcyjnych ogłoszonych przez Główny Urząd Statystyczny na stronie https://stat.gov.pl/ (wyszczególnienie: „Poprzedni miesiąc = 100”), za okres począwszy od miesiąca następującego po zawarciu niniejszej umowy lub od miesiąca następującego po ostatniej zmianie cen, wyniesie co najmniej wartość 105,0 – wówczas ceny jednostkowe wzrosną o 3% (w zaokrągleniu do pełnych groszy) począwszy od następnego miesiąca. Wzrost wynagrodzenia zostanie wprowadzony aneksem do niniejszej umowy?
Odpowiedź – Zamawiający zawarł tryb postępowania w przypadku wzrostu cen towarów w postanowieniach § 10a wzoru umowy.
Pytania do wzoru umowy:
1. Prosimy o zmianę wzoru umowy poprzez dodanie wymaganego postanowienia zakładającego waloryzację wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku zmiany ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia, ze wskazaniem:
1) poziomu zmiany ceny materiałów lub kosztów, uprawniających strony umowy do żądania zmiany wynagrodzenia, oraz początkowego terminu ustalenia zmiany wynagrodzenia,
2) sposobu ustalania zmiany wynagrodzenia,
3) sposobu określenia wpływu zmiany ceny materiałów lub kosztów na koszt wykonania zamówienia, oraz okresów, w których może następować zmiana wynagrodzenia wykonawcy,
4) maksymalnej wartości zmiany wynagrodzenia, jaką dopuszcza zamawiający w efekcie zastosowania postanowień o zasadach wprowadzania zmian wysokości wynagrodzenia,
– wraz z określeniem procedury dokonania ww. zmiany, albowiem postanowienie to stanowi obligatoryjny element umowy zawieranej na okres przekraczający 6 miesięcy według art. 439 ustawy – Prawo zamówień publicznych? Dodatkowo prosimy o dodanie zastrzeżenia, że w przypadku, gdy strony nie dojdą do porozumienia w zakresie zmiany wynagrodzenia Wykonawcy, zarówno Wykonawca jaki i Zamawiający nabędą uprawnienie do rozwiązania w tej części umowy, za porozumieniem stron, z zachowaniem jednomiesięcznego okresu wypowiedzenia, bez obowiązku ponoszenia z tego tytułu kar umownych?
Uzasadniając treść powyższego pytania wskazujemy, że art. 439 PZP w znowelizowanym brzmieniu nakłada na Zamawiającego obowiązek określania w umowie, której przedmiotem są roboty budowlane, dostawy lub usługi, zawartej na okres dłuższy niż 6 miesięcy, postanowień dotyczących zasad wprowadzenia zmian wysokości wynagrodzenia należnego wykonawcy w przypadku zmiany cen materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia. W konsekwencji, brak zamieszczenia ww. klauzuli waloryzacyjnej w treści umowy uznać należy za naruszenie przez Zamawiającego przepisów ustawy.
Mając na uwadze, że wskazana umowa będzie zawierana z Wykonawcą na okres 12 miesięcy, istotnym jest odzwierciedlenie zmian ekonomicznych, które mogą następować w czasie realizacji umowy, a niewątpliwym jest, że koszty nabycia produktów od dostawców jak i koszty realizacji usługi do zamawiającego będą podlegać zmianie. W konsekwencji, waloryzacja wynagrodzenia Wykonawcy przyczyniłaby się do zachowania równowagi finansowej oraz oddawałaby rzeczywiste realia kosztów wykonania danego zamówienia publicznego jak i byłaby odzwierciedleniem zasady uczciwości kupieckiej w realiach zawieranej umowy.
Nadto wskazujemy, że zgodnie z ugruntowanym w orzecznictwie oraz doktrynie stanowiskiem – samo zamieszczenie w umowie przetargowej postanowienia waloryzacyjnego nie może sprowadzać się jedynie do formalnego wypełnienia obowiązku jego zawarcia w umowie, lecz powinno pozwalać na rzeczywiste jego zastosowanie podczas realizacji zamówienia (vide: M. Jaworska, Prawo Zamówień publicznych. Komentarz, red. M. Jaworska, D. Grześkowiak-Stojek, J. Jarnicka, A. Matusiak, wyd. 4, 2022). Co za tym idzie, Zamawiający winien tak ukształtować treść klauzuli waloryzacyjnej, aby zapewnić równowagę stron stosunku umownego w zamówieniach publicznych, ekwiwalentność ich świadczeń oraz równomierne rozłożenie ryzyka kontraktowego (vide: wyrok KIO z dnia 6 lipca 2022 r., sygn. akt: KIO 1564/22). Tym samym wykonanie obowiązku z art. 439 PZP powinno odbywać się z uwzględnieniem specyfiki danego przedmiotu zamówienia.
Odpowiedź- zapisy § 10a
-
-
W przypadku gdy w okresie obowiązywania Umowy zmiana cen materiałów lub kosztów związanych z realizacją Umowy osiągnie poziom 10% lub wyższy, Zamawiający i Wykonawca są uprawnieni do wprowadzenia zmiany wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy z tytułu dostawy towarów.
-
Początkowy termin ewentualnego ustalenia zmiany wynagrodzenia, o którym mowa w ust. 1, określa się na 04. 2025 r. –w odniesieniu do kwoty wynagrodzenia, o której mowa w § 3 ust. 1 Umowy.
-
Przez zmianę cen materiałów lub kosztów rozumie się wzrost odpowiednio cen materiałów lub kosztów, jak i obniżenie cen materiałów lub kosztów, względem cen materiałów lub kosztów przyjętych w celu ustalenia wynagrodzenia Wykonawcy zawartego w Ofercie Wykonawcy.
-
Przy ustalaniu wysokości zmiany wynagrodzenia należnego Wykonawcy Strony będą stosować odpowiednio kwartalny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych w stosunku do poprzedniego kwartału, publikowany na stronie Głównego Urzędu Statystycznego (dalej: „Wskaźnik”).
-
Zmiana cen materiałów lub kosztów wykonania usług składających się na przedmiot Umowy zostanie uwzględniona przy ustalaniu zmiany wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy w ten sposób, że kwota określająca zmianę wynagrodzenia (zwiększenie albo zmniejszenie – odpowiednio do Wskaźnika ogłoszonego za dany kwartał) zostanie obliczona jako iloczyn kwoty wynagrodzenia pozostałego do zapłaty i stawki odpowiadającej wartości Wskaźnika.
-
Zmiana, o której mowa w ust. 1, zostanie wprowadzona z uwzględnieniem zasad dokonania tej zmiany określonych w § 10 ust. 2 – 5 Umowy.
-
Maksymalną wartość zmiany wynagrodzenia, jaką dopuszcza Zamawiający w efekcie zastosowania postanowień o zasadach wprowadzania zmian wysokości wynagrodzenia, nie może przekroczyć 15% wynagrodzenia netto, o którym mowa w § 3 ust. 1 Umowy, to jest wartości … złotych.
-
2. Do §6 ust. 3 wzoru umowy: Czy Zamawiający wyrazi zgodę na obniżenie wymiaru kary umownej za niedotrzymanie terminu dostawy przy zwłoce do 14 dni do wysokości 1% wartości brutto niezrealizowanej części danej dostawy?
Odpowiedź- zgodnie z zapisami w projekcie umowy-kara wynosi przy zwłoce do 14 dni 1% wartości brutto niezrealizowanej części danej dostawy. Określenie postanowień dotyczące kar umownych powinny być jednoznaczne.
Poniższe pytania dotyczą Pakietu 1 poz 10,46 w przedmiotowym postępowaniu:
1. Czy w Pakiecie 1 poz 10 czy z uwagi długotrwały brak dostępności na rynku i brak możliwości zakupu w nieokreślonym horyzoncie czasowym produktu opisanego w Pakiecie 1 poz 10 Zamawiający dopuści zamienne zaoferowanie produktu LactoDr., zawierającego 6 mld CFU najlepiej przebadanego pod względem klinicznym szczepu bakterii probiotycznych Lactobacillus rhamnosus GG ATCC53103 w kapsułce? Produkt konfekcjonowany w opakowaniach x 30 kaps. (prosimy o możliwość przeliczenia kapsułek na odpowiednią ilość opakowań.
Odpowiedź-NIE,zgodniezzapisamiSWZ.
-
Czy w Pakiecie 1 poz 46 Zamawiający dopuści zaoferowanie produktu EnteroDr, również zawierającego 250mg kultur drożdżaków Saccharomyces boulardii w kapsułce?
Odpowiedź- Dopuszczamy.
Prosimy o doprecyzowanie opisu przedmiotu zamówienia poprzez poprzez udzielenie wyjaśnień, czy Zamawiający wyraża zgodę, aby w pakiecie nr 7 zaoferować Albumina ludzka, r-r do infuzji, 200 mg/ml w opakowaniu typu worek zamiast fiolka?
Odpowiedź-Dopuszczamy.
Pakiet 4 pozycja 1 i 2
Czy Zamawiający może potwierdzić, że wymaga zaoferowania
pieluchomajtek dla dorosłych „dzienne” z klejowym indykatorem wilgoci – dwa
żółte paski zmieniające barwę na zielono-niebieską pod wpływem cieczy, poprzeczne linie
dzielące indykator na strefy ułatwiające ocenę stopnia wypełnienia pieluchy.
Odpowiedź- TAK, wymaga.
Pakiet 4 pozycja 1 i 2
Czy zamawiający oczekując badania chłonności metodą ISO 11948-/1 min. 2100 ml nie
popełnił omyłki i nie powinno być min. 2500 g. Wynik badania chłonności wg. Tej metody
podawany jest w g. Różnica miedzy „g” a „ml” może być znacząca.
Odpowiedź- podczas wprowadzania opisu produktu omyłkowo zostały wpisane ml zamiast g. Omyłkowo też wpisano badanie chłonności na poziomie 2100 ml a zamawiający wymaga 2500 g.
Pytanie do Zadania nr 8:
W związku z zakończeniem produkcji leku opisanego w Zadaniu nr 8 w poz. nr 7 czy zostanie ta pozycja wykreślona czy można wycenić Ondansetron 0,16 mg/ml roztwór do infuzji w objętości 50 ml w Ecoflac Plus?
Odpowiedź – Tak można wykreślić poz. nr 7. Prosimy o wycenę roztworu do infuzji 0,16 mg/ml w objetości 50 ml.