Rejestracja on-line





Dotyczy: postępowania przetargowego nr 9/2012

Szpital Powiatowy z siedzibą w Pyrzycach informuje, że wpłynęły zapytania ze strony Wykonawcy dotyczące ww postępowania. W związku z powyższym udzielamy następujacych odpowiedzi:

Pakiet nr 3

1. Czy Zamawiający w poz. nr 2 wyrazi zgodę na zaoferowanie wkrętów o średnicy gwintu 3,5mm i średnicy rdzenia 2,4mm zamiast średnicy gwintu 4mm i średnicy rdzenia 2,4mm?
Odpowiedź- TAK.
2. Czy Zamawiający w poz. nr 3 wyrazi zgodę na zaoferowanie wkrętów o średnicy 6,5mm i dl. gwintu 16mm i dł. całkowitej 25-120mm zamiast dł. 25-140mm?
Odpowiedź- TAK.
3. Czy Zamawiający w poz. nr 3 wyrazi zgodę na zaoferowanie wkrętów o średnicy 6,5mm i dl. gwintu 32mm i dł. całkowitej 40-140mm zamiast dł. 25-140mm?
Odpowiedź- TAK.
4. Czy Zamawiający w poz. nr 4 wyrazi zgodę na zaoferowanie wkrętów o średnicy 4,5mm i dl. 20-70mm zamiast dł. 20-80mm?
Odpowiedź- TAK.
5. Czy Zamawiający w poz. nr 5 wyrazi zgodę na zaoferowanie podkładki do wkrętów fi 3,5mm o wymiarach 3,7x10mm zamiast 7 mm?
Odpowiedź- TAK.
6. Czy Zamawiający w poz. nr 8 wyrazi zgodę na zaoferowanie grotowkrętów Schanza samowiercących o średnicy od 3 do 6mm zamiast od 2 do 6mm?
Odpowiedź- TAK.
7. Czy Zamawiający w poz. nr 8 wyrazi zgodę na zaoferowanie grotowkrętów Schanza samogwintujących o średnicy od 2,5 do 6mm zamiast od 2 do 6mm?
Odpowiedź- TAK.
8. Czy Zamawiający w poz. nr 9 wyrazi zgodę na zaoferowanie drutu Kirschnera o średnicy od 1,0 do 3,0mm zamiast od 1,0 do 2,9mm?
Odpowiedź- TAK.
9. Czy Zamawiający w poz. nr 9 wyrazi zgodę na zaoferowanie drutu Kirschnera o średnicy od 1,0 do 3,0mm i dł. 150; 210; 310mm oraz drutu o średnicy 0,8mm i dł. 70; 150; 210; 310mm?
Odpowiedź- TAK.
10. Dotyczy pakietu nr 2- czy Zamawiający, celem zachowania zasad konkurencji i uzyskania najkorzystniejszej oferty wydzielił z pakietu nr 2 „Płytkę do osteotomii piszczeli”pozycja nr 1,2,3 do osobnego nowego pakietu?

Odpowiedź- TAK.

11. Dotyczy pakietu nr 2 – czy zamawiający może doprecyzować ilość śrub blokujących (poz. nr 2) i biowchłanialnych klinów (poz. nr 3) do „Płytki do osteotomii piszczeli”. Zamawiający w poz. 1 wpisał 6 kpl, a na jeden komplet składa się 1 płytka, 1 klin i 4 śruby blokujące. Czy biorąc powyższe pod uwagę należy wycenić: 6 płytek, 6 klinów i 24 śruby?

Odpowiedź- Należy wycenić 6 płytek, 6 klinów i 24 śruby.

Zapytania do w/w postępowania, dot. zapisów projektu umowy:

1. Czy Zamawiający zmieni wysokość kary umownej z 5% na 1% określonej w §3 ust. 2?
Przedstawione we wzorze umowy kary umowne nakładają na Wykonawcę obowiązek zapłaty zbyt wygórowanej kary umownej.
Mając na uwadze przepis zawarty w projekcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanowiącym Załącznik do SIWZ zwracamy się o zmianę wysokości zastrzeżonych kar umownych.
Podkreślić należy, że w doktrynie prawa zamówień publicznych oraz w aktualnym orzecznictwie KIO ustanawianie przez Zamawiającego w umowie rażąco wysokich kar umownych, bezwzględnie należy uznać, za naruszenie zasad zachowania uczciwej konkurencji wyrażonej w przepisie art. 7 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2010r., nr 113 poz. 759 z późn. zm.), które może być uzasadnioną podstawą do żądania unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie art. 93 ust. 1 pkt.7 ustawy prawo zamówień publicznych z uwagi, iż postępowanie jest obarczone wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Ustalenie przez Zamawiającego zbyt wygórowanych kar umownych dla wykonawców stanowi zatem naruszenie prawa w zakresie równości stron umowy, co w konsekwencji prowadzi do sprzeczności celu takiej umowy z zasadami współżycia społecznego i skutkować winno bezwzględną nieważność czynności prawnej na podstawie przepisu art. 3531k.c. w zw. z art. 58 § 1 k.c.
W związku z powyższym zmiana kar umownych jest w pełni uzasadniona, a wręcz konieczna.

Odpowiedź- Zamawiający wyraża zgodę na zmianę wysokości katy umownej z 5% na 1% określonej w § 3 ust. 2.

2. Czy Zamawiający zmieni §3 ust. 2:
a. z obecnego zapisu pkt. a na „Wykonawca w czasie trwania umowy pięciokrotnie przekroczy w kolejnych po sobie dostawach o co najmniej 30 dni termin realizacji (dostawy) przedmiotu umowy”,
b. pkt b – usunięcie,
c. pkt c – dookreślenie zwłoki w realizacji postanowień określonych w §5 powyżej 30 dni?
Zapisy przedstawione we wzorze umowy kształtują jednostronnie oraz negatywnie odpowiedzialność Wykonawcy, w sposób niezgodny z kodeksem cywilnym.
Pozostawienie zapisów umowy w obecnym kształcie prowadzi do zbytniego uprzywilejowania Wykonawcy w możliwości wypowiadania umowy oraz jednoczesnego naliczania kar umownych. Ponadto w pkt. b nie określono jakie są przypadki które będą niezgodnym wykonywaniem umowy. Może powodować to powstanie takiej sytuacji, iż w przypadku nieistotnego naruszenia umowy Zamawiający będzie mógł rozwiązać umowę i naliczyć kary umowne. Obecne zapisy umowy są niezgodne z zasadami społeczno-gospodarczymi określonymi w kodeksie cywilnym.

Odpowiedź- Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę zapisu w § 3 ust. 2 a,b,c.

3. Czy Zamawiający doda zapis w §3 ust. 2, że odstąpienie od umowy przez Zamawiającego będzie poprzedzone wezwaniem Wykonawcy do realizowania umowy zgodnie z zawartymi w umowie postanowieniami?
Obecny zapis umowy może powodować uprzywilejowanie jednej ze stron umowy co może być niezgodne z zasadami społeczno – gospodarczym określonymi w kodeksie cywilnym. W związku z powyższym koniecznym jest zmiana zapisu.

Odpowiedź- NIE.

4. Czy Zamawiający zmieni termin określony w §4 ust. 1 z „5dni” na „10dni”?
Z uwagi na odległość pomiędzy siedzibą Wykonawcy a Zamawiającego termin dostawy wyznaczony przez Zamawiającego dla Wykonawcy jest zbyt krótki a tym samym niekorzystny, w związku z tym Wykonawca nie będzie w stanie zrealizować zgłoszenia na czas.

Odpowiedź- Zamawiający wyraża zgodę na zmianę zapisu określonego w § 4 ust. 1 z „5 dni” na „10 dni”.