Rejestracja on-line





Dotyczy: postępowanie przetargowe nr 7/2014 na dostawę implantów.

Szpital Powiatowy w Pyrzycach informuje, że wpłynęły zapytania ze strony Wykonawców dotyczące ww postępowania. W związku z powyższym udzielamy nastepujących odpowiedzi:

1. Pytanie – czy w celu miarkowania kar umownych Zamawiający dokona modyfikacji postanowień projektu przyszłej umowy w zakresie zapisów § 6 ust. 1: w przypadku niedostarczenia towaru w terminie okreslonym w § 4 ust. 1 bądź niedotrzymania terminu, o którym mowa w § 5 ust. 3 Wykonawca zapłaci zamawiającemu kare umowną w wysokości 0,3 % za każdy dzień zwloki, licząc od wartości brutto zamówionych, a niedostarczonych zgodnie z zamówieniem towarów, jednak nie więcej niż 10% wartosci brutto zamówionych a niedostarczonych zgodnie z zamówieniem towarów.

Odpowiedź- NIE.

2. Pytanie – zwracamy się z prośbą o wyjasnienie róznicy w zapisach § 6 ust. 2 oraz § 3 ust. 2.

Odpowiedź- różnica polega na tym, że w § 3 ust. 2 naliczenie kary umownej w wysokosci 1% niezrealizowanej części wartości przedmiotu umowy w przypadku rozwiązania umowy przez zamawiającego jeżeli i punkty wymienione w § 3 ust. 2 a,b,c,d, natomiast w § 6 ust. 2 kara naliczana będzie w wysokości 5% niezrealizowanej części wartosci brutto przedmiotu umowy w momencie odstąpienia od umowy przez Wykonawcę.

3. Pytanie – czy w § 7 ust. 1 zamawiający wyrazi zgodę na ustalenie terminu płatności za fakturę liczonego od daty wystawienia faktury?

Odpowiedź- NIE.

4. Pytanie – czy zamawiający dokona modyfikacji zapisów wzoru umowy w § 7 ust. 2 poprzez wprowadzenie następującego zapisu:
– za datę dokonania płatności uznaje się datę uznania rachunku bankowego Wykonawcy.

Odpowiedź- NIE.

5. Pytanie – czy mając na uwadze powszechnie przyjete na gruncie orzecznictwa Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej konstrukcyjną zasadę neutralności VAT dla podatnika- podatek ten powinien obciążać nabywcę (odbiorcę) towarów, nie zaś Wykonawcę ( dostawcę)- celem uniknięcia konieczności wprowadzania zmian do treści umowy w przypadku urzędowej zmiany stawki VAT Zamawiający dopuszcza zmianę § 7 ust. 4 umowy poprzez umieszczenie zapisu: „ W razie zmiany wysokosci obowiazujących stawek VAT dotyczących przedmiotu umowy, w okresie obowiązywania umowy, zamawiający będzie zobowiązany do zapłaty wynagrodzenia uwzględniającego aktualną (zmienioną) wysokość stawek VAT”.

Odpowiedź- NIE.