Dotyczy : postępowanie przetargowe nr 15/2013 na dostawę leków do apteki Szpitala Powiatowego w Pyrzycach.
Szpital Powiatowy z siedzibą w Pyrzycach informuje, że wpłynęły zapytania dotyczące ww postępowania. W związku z powyższym udzielamy nastepujących odpowiedzi:
1. Pytanie – dotyczy pakietu nr 9 poz. nr 3 – w związku z obecnością na rynku Mannitolu 15% i 20% zwracamy się z zapytaniem o dopuszczenie Mannitolu 15% w opakowaniu typu worek w pakiecie nr 9 pozycja nr 3.
Odpowiedź – TAK.
2. Pytanie – pakiet nr 7 pozycja nr 1,2,3 czy zamawiający dopuści mniejsze opakowanie niż 30 szt. co przyczyni się do zwiekszenia konkurencji?
Odpowiedź- TAK.
3. Pytanie – pakiet nr 7 pozycja nr 1,2 czy zamawiający wymaga, aby pieluchomajtki były wyposażone w falbanki wewnętrzne (zakładki boczne) zapewniajace ochronę przed wyciekaniem?
Odpowiedź- TAK.
4. Pytanie – pakiet nr 7 proszę o podanie częstotliwości dostaw cząstkowych pieluchomajtek i podkładów. Taka wiedza jest niezbędna do kalkulacji kosztów transportu.
Odpowiedź- Pozycja nr 1-pieluchomajtki 6000 szt. miesięcznie,
Pozycja nr 2 pieluchomajtki 1000 szt. miesiecznie,
Pozycja nr 3 – podkłady 1750 szt. miesięcznie.
5. Pytanie – czy zamawiający wymaga aby w pakiecie nr 3 lp. 12 (Pulmicort do inhalacji) posiadał zarejestrowane wskazanie-ostre zapalenie krtani, tchawicy i oskrzeli?
Odpowiedź- NIE.
6. Pytanie – czy można wycenić lek równoważny pod wzgledem składu chemicznego i dawki lecz rózniący się postacią przy zachowaniu tej samej drogi podania np. wymagana w SIWZ tabletka a równoważnik ma postać drażetki, kapsułki, kapsułki twardej, tabletki powlekanej lub drażowanej (amp. Za fiolkę i odwrotnie, krem, żel za maść lub odwrotnie?
Odpowiedź- TAK.
7. Pytanie – czy można wycenić leki w opakowaniu innej wielkości niż żądana przez zamawiającego a ilość opakowań przeliczyć tak, aby liczba sztuk (tabl,draź,amp,kaps,gramów,kg) była zgodna ze SIWZ?
Odpowiedź-TAK.
8. Pytanie – jaką ilość opakowań wycenić jeżeli z przeliczeń wychodzi ilość ułamkowa np. 32,33 opak? Czy zaokraglić do pełnego opakowania w górę czy podawać ilość z 2 miejscami po przecinku?
Odpowiedź- zaokraglić do pełnego opakowania.
9. Pytanie – jak postąpić ma oferent jeżeli w trakcie wyceny okaże się, że lek umieszczony w wykazie asortymentowym jest niedostępny na rynku (np. brak produkcji, brak dostaw do kraju, brak rejestru, brak harmonizacji, tymczasowe wstrzymanie produkcji) i nie ma leku równoważnego?
Odpowiedź- Nie wyceniamy.
10. Pytanie – pakiet nr 7 pozycja nr 1-2- czy należy zaoferować wyrób posiadajacy falbanki wewnętrzne skierowane na zewnątrz, co zapobiega wyciekom?
Odpowiedź- TAK.
11. Pytanie – Pakiet nr 7 pozycja nr 1- czy zamawiający wymaga pieluchomajtki w rozmiarze L tj. o obwodzie 100-150 cm?
Odpowiedź- TAK.
12. Pytanie – pakiet nr 7 pozycja nr 1-3- czy w celu potwierdzenia spełnienia wymaganych parametrów, zamawiający wymaga złozenia wraz z ofertą próbek po 1 sztuce z każdej pozycji?
Odpowiedź- TAK.
13. Pytanie – dotyczy wzoru umowy- czy za dni robocze bedą uważane dni od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy?
Odpowiedź- Tak dni od poniedziałku do piątku.
14. Pytanie – czy w razie braku mozliwości lub istotnych trudności w dostarczeniu wyrobów zaoferowanych w ofercie wykonawca będzie mógł dostarczyć zamienniki o nie gorszych parametrach i w takiej samej cenie?
Odpowiedź- TAK, ale jedynie w przypadku złozenia stosownego pisma o braku wyrobów zaoferowanych w ofercie wydanego przez dostawcę od którego wykonawca zakupuje okreslony wyrób.
15.Pytanie- jaki procent ilości wyrobów określonej w umowie zostanie przez zamawiającego na pewno zamówiony?
Odpowiedź- zgodnie z zapisami w SIWZ.
16.Pytanie – czy zamawiający zgadza się zapisać mozliwość zmiany cen brutto wynikajacej ze zmiany obowiazujacej stawki VAT, przy zachowaniu dotychczasowych cen netto?
Odpowiedź- NIE.
17.Pytanie – czy zamawiający zgadza się zapisać możliwość zmiany cen w przypadku przekraczajacej 3% zmiany średniego kursu NBP walut EUR lub USD w stosunku do kursu z dnia zawarcia umowy oraz w przypadku gdy suma miesięcznych wskaźników cen i usług konsumpcyjnych opublikowanych przez Prezesa GUS za okres od dnia zawarcia umowy przekroczy 3%?
Odpowiedź- NIE.
18. Pytanie – czy zamawiający wyrazi zgodę na zmianę słowa „opóźniania” na „zwłoki”?
Odpowiedź- NIE.
19. Pytanie – czy zamawiający wyrazi zgodę aby przy zwłoce 14 dni kara umowna naliczana była od wartości brutto niezrealizowanego zamówienia?
Odpowiedź- NIE.
20. Pytanie – prosimy o doprecyzowanie, w jakich przypadkach umowa może zostać rozwiązana?
Odpowiedź- umowa może zostać rozwiązana w następujących przypadkach:
w razie nieterminowych dostaw zamawianego towaru,
towar dostarczany nie zgodnie z zapisami SIWZ.
21. Pytanie – czy zamawiający wymaga aby dostawy towaru do siedziby zamawiającego odbywały się odpowiednimi środkami transportu czyli autami wyposażonymi w zabudowy typu „Izoterma” posiadajacymi mozliwość ogrzewania lub chłodzenia przewożonego asortymentu?
Odpowiedź- zamawiający dopuszcza.
22. Pytanie – zwracamy się z prośbą o modyfikację § 3 ust. 4 projektu umowy i dopuszczenie zmiany jednostkowej ceny brutto w przypadku zmiany stawki VAT?
Odpowiedź- NIE.
23. Pytanie – dotyczy pakietu nr 7 poz. 1- czy zamawiający dopuści w przedmiocie zamówienia:pieluchomajtki z zewnetrzną powłoką oddychającą na całej powierzchni chłonnej produktu?
Odpowiedź- Zgodnie z zapisami SIWZ.
24. Pytanie – dotyczy pakietu nr 7 pozycja nr 1- czy zamawiający dopuści w przedmiocie zamówienia pieluchomajtki posiadajace jeden ściagacz taliowy z tyłu?
Odpowiedź- NIE.
25. Pytanie – dotyczy pakietu nr 7 pozycja nr 2 – czy zamawiający dopuści pieluchomajtki XL o obwodzie 110-170 cm?
Odpowiedź- NIE zgodnie z zapisami SIWZ.
26. Pytanie – dotyczy pakietu nr 2 pozycja nr 53- czy zamawiający mając na względzie bezpieczeństwo pacjentów wymaga aby oferowany produkt (zawierający antybiotyk) posiadał rejestrację jako produkt leczniczy (lek)?
Odpowiedź- TAK wymagana rejestracja leku.